01 december 2009

Tillbakablick - december 2008

Det är den första i månaden och därmed dags för Tillbakablick igen. Ett år bakåt i tiden bläddrar vi bland bildarkivets obloggade bilder, denna gång till december 2008.


Min tillbakablick december 2008.
December månad, julmånaden. I början av månaden fotograferade jag inte mycket, liksom tidigare under hösten var jag trött eftersom jag var med barn, det är mest bilder av min gravida mage i decembermappen. Men jag tror orken och fotolusten började återvända mot slutet av året, för andra halvan av december är mer dokumenterad än den första.

Bilden här ovanför tog jag dagen innan julafton när jag var hemma i Hälsingland och mamma och jag var ut på en av våra fototurer. Här är vi vid hennes favoritfotoställe vid ån. Som ni ser fick vi ett vit jul 2008 - undrar hur det blir i år?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vill du också göra en Tillbakablick?
Bläddra i så fall tillbaka till december 2008,
välj en eller flera bilder du inte bloggat tidigare,
skriv några rader om bilden/bilderna
och kanske en reflektion över den månaden i ditt liv.
Skriv sen in länken till din Tillbakablick i Linky-formuläret här nedanför.
Länka gärna tillbaka till detta inlägg, så dina läsare kan hitta andra tillbakablickare.

Du har hela månaden på dig att vara med, nästa Tillbakablick blir den 1 januari.

(Syns inte Linky-formuläret, skriv en kommentar så lägger jag till din länk när Mr Linky fungerar igen.)




Follow Bildbloggerian Andra bloggar om , ,

6 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

Mysigt foto... lite mer snö än jag har på mitt foto....
*S*
Mr Linky verkar inte fungera....
:(

Misswhatsit sa...

En vacker decemberbild. Den ger ett rofyllt intryck.

Nina sa...

Vacker och rofylld var oxå de första ord jag kom att tänka på när jag såg din bild! :-)

Kvasthilda sa...

Så vackert!

Barbro S sa...

Vilken vacker decemberbild du visar, hoppas verkligen på en vit jul i år också.

Charlotta sa...

Hoppar in med en tillbakablick i sista stund.
Din bild är fantastiskt vacker med de runda linjerna i det hårda kalla landskapet.