14 juni 2010

14 månader

Igår var det månadsdag igen, Ellie blev 14 månader. Alldeles för sent kom jag på att jag skulle ta några månadsbilder och då var hon redan för trött. Nappen satt fast i munnen och hon hade ingen lust alls att bli fotograferad, det var bara välling och sängen som hägrade. Så det här blev enda resultatet.

Men tidigare på dagen hade jag tagit några bilder när vi var ute och lekte. Flera av barnen på gården var också ute och Ellie fick låna en av grannpojkarnas cykel vilket var himla kul!

Och det blåstes såpbubblor, jättespännande!

14 månader gammal är det full fräs som gäller. Ellie springer fram, leker massor och babblar på. Hennes ordförråd börjar helt plötsligt utökas ganska snabbt, hon härmar oss och försöker säga nya saker hela tiden. Från att ha kallat allt pa-paaa, ma-maaa, ba-baaa, så kan hon nu bland annat säga tack: ta-taa, pip/pippi: pi-piii och så bil: bi-biiii - hon är helt galen i bilar och skriker bi-biii så fort hon ser en bil och älskar att stå i fönstret och titta ut på parkeringen. Och så klättrar hon nu upp i fåtöljen, soffan och vår säng på egen hand. Så nu vill det till att hålla koll på henne hela tiden... Och hon är en otroligt glad liten tjej! Hon är nästan alltid på ett strålande humör och det känns i hjärtat varje morgon jag måste lämna henne och gå till jobbet. Min lilla älskling!

Follow Bildbloggerian

1 kommentar:

mormor G sa...

Massor av kramar till goungen från sjuksängen där mormor fortfarande ligger.