06 juli 2010

Motljus

I helgen låg jag i gräset med makroobjektivet på kameran och fotograferade mot solen. Jag är med i gruppen Fotosöndag på Flickr och temat där var motljus, så det var anledningen till mina gräsrotsövningar. Jätteroligt tema som påminner lite om ett jag hade i Fototriss för några veckor sen, då det var fokus på överexponerat. Och naturligtvis bjuder jag på en trio bilder även denna gång :)

De här tre bilderna var de jag gillade bäst av söndagens bildskörd. De två första lade jag in i gruppen på Flickr, men i efterhand känner jag att jag nog skulle ha bytt ut en av dem mot nedanstående bild istället.

Vad tycker ni? Vilken av bilderna tilltalar er mest?

För övrigt har jag bara tre dagar kvar till semestern. Det känns inte alls betungande att kunna se fram emot fyra veckor tillsammans med familjen :)

Follow Bildbloggerian Andra om , ,

2 kommentarer:

Ninni sa...

Njae...ett svårt val. Jag tycker om dem alla tre. Eftersom jag är inne i en rosa period så får nog ändå den mittersta bilden, den av "ellermjölk" eller mjölkörten högsta poäng. Visst är det vackert med motljus!
Så stor hon blivit Ellie. Jag har missat så mycket under de här månaderna när jag inte bloggat men nu ska jag läsa ikapp här hos dig.
Må så gott!
Kram Ninni

@Receptomaten sa...

Jag gillar (om man nu måste välja) den sista bilden, det är skönt drömsk och det finns många fina detaljer. Färgen på himlen är urläcker!

Hoppas du får en underbar semester och att det inte blir för många måsten i ledigheten ;)

Kram & hare bäst!