19 maj 2013

Instawalk Fotografiska

Idag har jag varit på Fotografiskas Instawalk. Fotografiska anordnade det här för tredje gången och jag har varit med alla tre gångerna, det är ju ett himla kul sätt att få foto- och Instagramnörda sig lite :)

För er som inte har koll på vad en Instawalk kan jag berätta att det handlar om en gemensam fotopromenad för Instagrammare och hela tanken är att man fotograferar (med smartphones) under promenaden och lägger upp bilderna på Instagram med en speciell hashtagg, så att man enkelt kan titta på alla andra deltagares bilder från dagen. Det speciella med Fotografiskas Instawalk är att slutmålet är just Fotografiska museet där de gjort en temporär digital utställning med bilderna som deltagarna tagit under fotopromenaden. Kul att få se sina bilder projiceras på väggarna i utställningslokalen!

Det här är ett gäng av de bilder jag tog under dagens Instawalk, håll till godo!

Alla bilder är fotograferade med appen Hipstamatic, iPhone 5.
Vi samlades i Björns trädgård vid Medborgarplatsen och promenerade sen mot Fotografiska och vilken väg man valde att gå dit var upp till var och en. Vi gick bland annat via Katarina kyrkogård.

Detaljstudier.
Vill ni se andras bilder kan ni klicka er in på hashtaggen #instawalkfotografiska3 på Instagram eller klicka här.

 Follow Bildbloggerian

1 kommentar:

Susanne sa...

Jo, såg att det var dags för den tredje instawalken, men tyvärr var jag inte i Stockholm den här gången. Kul att du deltagit alla gångerna. tycker du är en fena på instagrambilder. Har inte riktigt kommit in i det utan det är fortfarande stora systemkameran som används.

Hoppas du mår bra nu. Kram