01 mars 2014

Dag 1 #blogg100

Mitt bloggande har gått i vågor (på senare tid på väldig sparlåga) sen jag startade min första blogg för en herrans massa år sedan. Det började med en skrivblogg, men sedan gick jag år 2006 över till fotobloggande här i Bildbloggerian och ytterligare ett par år senare startade jag en populära fotoutmaningen Fototriss, som jag nu drivit i snart sex år.

Förutom mina två huvudbloggar har jag haft flera andra parallella bloggar och under ett år, när jag väntade mitt första barn, hade jag faktiskt en blogg där jag varje dag under året lade upp en bild och skrev några rader om dagen som varit. Jag har försökt några gånger till att få till de här korta dagliga inläggen, fast så här under småbarnsåren är det inte alltid så lätt att hinna med allt och hittills har jag inte lyckats fullt ut. Det är Instagram som blivit min drog de senaste åren och där mitt fotointresse får blomma. Nästa varje dag.

Så nu ska jag banne mig haka på Blogg100-utmaningen, startad av Fredrik Wass på Bisonblog och som nu genomförs för tredje året! För hej, nu handlar det ju bara om att göra minst ett dagligt blogginlägg under 100 dagar, inte ett helt år, så det är klart jag klarar det. Hoppas jag :)

Jag är en fotobloggare, så självklart kommer mina inlägg under de kommande 100 dagarna ha bilden i fokus, snarare än orden. Dagens bild handlar om cirklar på en vägg i Bromma Blocks, och min dotter som fick ställa upp som modell. Fotograferat med min iPhone, som nästan alltid numera. App: Hipstamatic, plus redigering i Snapseed.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
 
Follow Bildbloggerian

2 kommentarer:

Chris Mauritzson sa...

Hej!
Kul att du också är med. Jag har startat upp en blogg efter en massa tid utan och ska försöka ro detta iland. Hoppas allt är bra. Kram

Alexandra Bylund sa...

Kul Helena! :) Jag har ju också bloggat lite fram o tillbaka o har nu börjat. Tänker att jag också ska vara med i Blogg 100 :) Kran