21 september 2008

Fototriss: Kroppsdelar

I veckans Fototriss valde jag temat Kroppsdelar. Det här är min egen kroppsdelstriss och veckans alla andra deltagares kroppsdelar kommer du till här.



Den här bilden hade jag som symbolbild på Fototrissbloggen och det är Mattias händer som håller i en sån där vass-cigarr, innan han knäckt den.



Och här är cigarren knäckt itu och händerna är fyllda av dess innehåll.



Och sist ut en djurisk kroppsdel - en kattnos. Jag vill ju inte göra katten Astrid sur, så hon får vara med på ett hörn den här gången. =)

Andra bloggar om: , , ,

39 kommentarer:

Della sa...

Jag blev förtjust i mittenbilden. Så snyggt ljus - lite guldigt sådär.

Anonym sa...

Väljer foto nummer två som favorit, men all är jättefina.

Eva-Lena Sjösteen sa...

Svårt, gillar de två översta jättemycket! Även katten Astrids nos är härlig. Men det blir nog den andra bilden som vinner i längden, bland dessa idag....
/E-L

annette sa...

Nummer två blev min favorit, men valet var svårt;)

Kram //annette

Anonym sa...

Underbara bilder alla tre! Här blir det omöjligt att välja någon favorit.
Kramis

Anonym sa...

Vad kul att få veta lite mer om innehållet i "cigarrerna"! Jag har fatkiskt undrat ibland - men aldrig vågat plocka med mej nån sådan hem, eftersom jag redan som barn blev "uppskrämd" med att de exploderar när de är mogna och att man då får fröer i precis hela huset! :-) Kanske stämmer - kanske inte!? Fina bilder på det som HÄNDER har du iallafall här!

Och så är ju Katten Astrids lilla nos hur söt som helst! :-)

Anonym sa...

Ah... kattnosen är min favorit, helt klart!

Anonym sa...

Fina bilder alla tre. Den översta gillar jag då man ser styrkan i händerna. Den andra mjukheten i desamma och den sista för att den ser så gosig ut. :)

Benita sa...

Fina bilder alla tre men den andra bilden gillar jag mest. Jag använder också händerna i mina kroppsdelar.:-)

Anonym sa...

Alla fotona helt fantastiska, tycker jag.. nosen på katten var kanon:-)
Ha de tjingeling

Ninni sa...

Jättefina bilder alla tre, den andra bilder har ett väldigt vackert gyllene ljus som jag gillar. Bilden på Astrid är min favorit så fint komponerad och med skärpan på nosen...Sen gillar jag de vita ramarna, de ger bilderna mera utrymme.
Ha en skön söndag! Kram

Anonym sa...

Skön kattnos

Anonym sa...

Naturligtvis så gillar jag Astanosen mest, för jag har ju gosat den så jag vet att den är hur mysig som helst!

Anonym sa...

Vilka fina bilder i din fototriss! Jag gillar foton på händer, så bild nummer två blir min favorit. Otroligt fint ljus på den bilden också! Hoppas att du får en fortsatt mysig söndag!

Husbilen Credo sa...

Snygga foton alla tre - tvåan blir min favorit.
Tack för kommentaren hos mig. Ha en fin dag!

Anonym sa...

Händer är vackert och jag har nog mittbilden som favorit av dessa snygga bilder

Anonym sa...

Kattnosen är läcker med magisk skärpa på nosporerna :-) Gillar dina två händer-bilder. Häftigt med de där lustigt packade cigarr-vasstråna. Hårt packad och pillar man lite så blir det mycket "frön". Den första fotot är verkligen precis före, man ser hur händerna tar i. Det blir mitt val av bild.

Anonym sa...

Klart Astrid inte ska vara sur :-)
Fina bilder oh nosen vinner hos mig.

Cattis sa...

såna vackra och skarpa bilder.

undrade just vad gigarren var för något, innan jag fick svaret. ser ju ut som delen av en ratt :-D

Photos by Storm sa...

Hejsan. Gillar den andra bilden för att ljuset gör att färgerna blir så bra/Lis

Anonym sa...

Fina bilder som jag inte tänker välja emellan. var och en är fin på sitt sätt.

mvh, Anja

Anonym sa...

Vicken läskig kattnos!

Anonym sa...

Underbara bilder, kattnosen blir min favorit!

/Caroline

Anonym sa...

Ja men så svårt att välja! Dina bilder är jättefina! De jag ändå väljer mellan är mellanbilden och den sista. Det blir lika mellan de två!

Anonym sa...

Vilket fin ljus det var i de två första, de brunbrända händerna mot den blå himlen.
Fina bilder alla tre.
Ha en bra vecka !

Lusthuset sa...

Fina bilder alla tre. Händer tycker jag mycket om och personen på bilden har fina händer ....men kattnosen blev nog ändå favoriten och de intensiva ögonen.

Pumita sa...

Mittenbilden är snäppet finare än de andra... i mina ögon alltså.

Anonym sa...

Åh, här skrev jag en lång och analyserande kommentar om dina vackra bilder och så laggade anslutningen på datorn. Suck! Men det var idel beröm över dina bilder, de starka och mjuka händerna och att jag gillar mittenbilden bäst.

Anonym sa...

Du fotar verkligen bra och har de där som jag gillar. Mittenbilden gillar jag extra för det är något jag själv borde göra med tobaken, smula sönder den istället för att andas in den i lungorna. Det förstör ju en annan kroppsdel, lungorna.

/Avsändare Margareta

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Vad roligt att ni tycker om både mina handbilder och Astrids nos! =) Jag skulle vilja ge personliga svar på alla era kommentarer, men jag hinner inte riktigt med det, så det blir ett kollektivt tack!

Jag tycker själv om ljuset i handbilderna, det är eftermiddagssolen som lyser så vackert och ger det guldiga skenet.

Astrids nos är gjord för gos, och det tycker hon själv också :)

Anonym sa...

Ettan blir min favvo! Fina kontraster med färgerna. Me like!!!

Anonym sa...

Godmorgon! Men du, först trodde jag han höll i en bilratt! Är man nå trött då?!
Kattnosen är ju skitabra!

Paula sa...

Härliga bilder. Nr 2 vann det var så fina färger.

trivago sa...

Vackra bilder! .. och klart att katten ska vara med... fattas bara annat :o)

Anonym sa...

Första bilden är underbart vacker och välkomponerad. Det finns en form av mystik i bilden eftersom det inte klart framgår vad det är som böjs.

Anonym sa...

Aha var det ett kaveldun! jag trodde det var en ratt, men fick inte till det.. för den tog så konstigt slut:) vass-cigarr, ja så ser de ut!
min favorit är ändå katten Astrid, visst var det så hon hette. Vilken skönhet- och så bra fotat!

Sarah sa...

Mums, jag älskar händer! Men katten får min röst, hon är ju bara för söt. Hälsningar Sarah

Anonym sa...

Trodde först det var en bilratt på första men det är kaveldun eller? fin är den iallafall! härlig vinkel. katten ser ju riktigt läbbig ut nästan ormlik..
/Pontus
http://blogg.konstfotografen.se/#post65

kockajäveln sa...

Naw sicken sötnos!:)Du har en mycket fin blogg!!