21 juni 2009

Fototriss: Rutigt







I veckans Fototriss gäller det att hitta rutiga mönster. Mina rutor har dessutom en sportig röd tråd. Det första rutmönstret finns på ett bouleklot, det andra är ett badmintonracket och det tredje är det mossklädda nätet i en gammal basketkorg.

När jag var ute och letade rutigt, så hittade jag ett hönsnät som jag hade tänkt ha med i trissen först. Men mina kumpaner här i stugan tyckte inte att det var ett godkänt rutigt mönster efter det är sexkantiga hål i nätet, så då fick jag leta vidare. Jag tyckte dock att bildera blev snygga så de fick ett alldeles eget inlägg som ni kan se här.

Follow Bildbloggerian Andra bloggar om: , , ,

23 kommentarer:

Nukke sa...

Oj det fins så mycket rutigt då man ser sig runt. Inte tänkte jag alls om rackets o 1. bilden är fantastic vackert :)

mia sa...

- och jag som trodde att det var ont om rutiga motiv kring oss *skrattar*...
Mia

Sladden sa...

Fina bilder och bra ruter.

Mitt i Fågelsången sa...

Fin triss och kul med röd tråd. Roligt oxå där man får en chans att "gissa" vad motivet är! Basketnätet är nog favoriten, om jag ska välja :)

Nilla sa...

Jättefina bilder! Bra sportiga rutor. Ha en fin dag.

Nettan sa...

Jättefina bilder alla dina!
Den som jag gillade bäst, blir sista bilden.

Ha det så gott // Nettan

Cecilia Artista sa...

Härlig sportig triss idag! Javisst finns det rutmönster bara man lär sig se sig omkring!

Tittade in på dina hönsnät och de var fina, riktigt graciösa!

Mamma G. sa...

Fina rutor hos dej också. Passar mycket bra med sportmotiv..sportfåne som du är!Ha ha.

Amanda sa...

Fin triss som du har satt ihop. Den andra bilden ser nästan frostbiten ut, Bra fotograferat, skönt att du har haft en solig midsommar. /Amanda

Nilla sa...

Jättesnygg triss du har gjort. Jag hade inte så mycket tid att hitta motiv, är mitt emellan två jobbnätter. Men hittade i alla fall en del rutigt precis utanför dörren. Jag är glad att jag hittade fototriss, för det är både roligt och utmanande. Det var ju genom Gunvor som jag upptäckte det.
Ha det gott!

Majsan sa...

Spännande.. men sista bilden blir nog ändå min favorit.

Blomman sa...

gillar skarpt den sista bilden!

Karolina sa...

Jag tycker du fick fram rutorna i bouleklotet jättesnyggt!

Olga T sa...

Det är ju detta som är så roligt med fotouppdrag att man hittar motiv överallt där man inte tänkt sej. Du fick sport som undertema där. Gillar din Triss!!

Hero sa...

Jättefina bilder! den sista blir min favorit.
Det är så roligt med dessa olika teman och de sitter i hela veckan. Nu kommer jag och gå omkring och se rutor överallt. Ett bra sätt att öppna ögonen och bli medveten om allt runt omkring.
Tack för det!
Ha en bra vecka/Maria

Pialotta sa...

Visst finns det så många rutiga motiv runt oss.. du fick till riktigt bra macrobilder alla tre. Hönsnätet i sin enkelhet.. man ser en skönhet i det mesta:-)

kaxi sa...

Vilka snygga bilder du tar. Gillar första bilden för den är så fint röd. Jag undrar om det är en likörflaska?

Anonym sa...

Otroligt vackra bilder. Hur det kan bli med enkla saker.
Tack för en underbar uppvisning, man lär sig oavbrutet ;)
Ha en trevlig vecka!

photo by roger sa...

Basketkorgen blir min favorit bland dessa 3 höjdare. Bra jobbat.

Jah Hollis sa...

Väldigt fina bilder och snyggt med ett sport/spel-tema i det rutiga temat. Jag faller mest för bouleklotet med färgskiftningen i och de små fina rutorna.

Famos/Menageriet sa...

Vilka proffsiga bilder!
Den första gillar jag bäst.
Ha det gott i solen!

Affluenza sa...

Kul med ett genomgående tema - i temat :D

Lovisa Språkpolisa sa...

Rolig triss! Min var lite i sista minuten, men också med sportigt tema. Tack för en kul utmaning!