22 juni 2009

Vid vinkel vid Lillsjön



Det var evigheter sen jag lade upp några bilder i min kategori Lillsjön året runt, sist var i november. Men idag tog jag några bilder när jag promenerade med Ellie runt Lillsjön och det här är en av dem.

Bilden är tagen med mitt alldeles nyinköpta vidvinkelobjektiv (Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5). De få bilder jag tagit hittills är jag nöjd med och det ska bli jättekul att få fotografera mer med det här objektivet, för det har stått på önskelistan länge! I helgen slog jag till på ett begagnat och det lär dyka upp fler vidvinkliga bilder här framöver.

Follow Bildbloggerian

7 kommentarer:

Liz sa...

Vilken härlig bild! Gillar slaget från en fisk också, bra timing.

stromsjo sa...

Hela årstiden känns vidvinklad, skön och välkomnande!

Mamma G sa...

Kanonfin bild!Vackert vackert!

Anonym sa...

Nu blev jag sugen på att ta kameran och åka till Lillsjön för en promenad runt den. Det är ju så vackert där!

Snygg bild med det nya objektivet!

Lekt mkt med det ännu??

Ha en fin sommardag!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Liz: Tack, vad kul att du gillar bilden!

Per: Jag håller med dig och härligt att värmen äntligen kommit också.

Mamma: Tick o tack!

Akson: Jag är ju ute och promenerar en del nu med barnvagnen, så det lär bli några varv runt Lillsjön för mig :) Jag har dock inte hunnit leka så mycket med objektivet, men tids nog ska jag nog få frossa i vida vinklar.

Karins fotoblogg sa...

Å så kul med ett vidvinkel, jag är också sugen på ett! Fin bild, ska bli kul att få se mer bilder!

Affluenza sa...

Åh, det är ju det här objektivet jag har överst på önskelistan! Har läst att det skall vara grymt bra =)