16 mars 2010

11-månadersdagen i bilder

I lördags var det dags igen - en månad till har gått och Ellie fyllde 11 månader. Nästa gång får vi fira 1 år! Men det här är 11-månadersdagen i bilder.

Efter förmiddagstuppluren skulle vi ge oss ut i det vackra vädret och Ellie satt i pulkan i hallen och väntade otåligt på att vi skulle gå ut. Men vilken mössa skulle hon ha? Den vintriga med vitt pälsfluff...

... eller den lite mer våriga hatten som hennes kära mor i ett plötsligt ryck av handarbetsiver just virkat?

Nä, det blev ingen av dem utan en tredje variant istället och naturligtvis måste en cool tjej ha solbrillorna på när solen lyser. Och på äkta kändismanér sätter hon upp handen när paparazzifotografen i baksätet på bilen försöker fotografera henne.

Hagaparken var vårt mål för dagen där det blev fika ute i solen, lite pulkaåkning och sen sova i vagnen.


Hemma igen efter en stärkande vårvinterdag svidade Ellie om inför den sedvanliga månadsdagsfotograferingen. Dagens outfit var en söt liten klänning efter mig, som min farmor sydde till mig när jag var i Ellies ålder.

Ellie var inte särskilt intresserad av att posera framför kameran, utan jobbade för fullt med att lyfta i och ur grejer ur en byrå istället. Något hon kan sysselsätta sig med i långa stunder nu.

Dagens avslutades som de flesta dagar för Ellie - med ett dopp i badkaret. Det bästa sättet att avsluta en 11-månadersdag!

Follow Bildbloggerian

4 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Sv: Jag använde inget stativ, utan det var handhållet. Men hon var still och jag hade bra ljus med hyfsat snabb slutare :) Hon poserade mycket snällare än vad mina egena killar gör ;) Så jag känner igen ditt dilemma. Men jag tycker att du visar upp massor av fina bilder på Ellie!

Hon är verkligen ljuvlig Ellie och tänk att hon snart fyller ett år! Kul idé det här med månadsbilderna.

Så fin hon är i din gamla klänning!

Ha det gott!
Kram!

Mormor G sa...

SnyggEllie på alla bilderna. Hattbilden var väldigt cool. Vilken duktig mamma du har som har virkat klart hatten. Den blev jättefin! Men var är badbilden?Jag kan inte se den. Jättefin är du i mammas klänning.Kramelikram från mormor.

Blickep sa...

Inte visste jag att dina gamla syslöjdstalanger fanns kvar!!! Får man beställa mössa???
Supersöt stinta i mammas klänning, har ni börjat förbereda 1:års dagen än?

Nilla sa...

Fina bilder på en söt tjej!