06 april 2007

Skål för långhelger!


Vad är väl bättre att fira in en långhelg med än bubbel? Inte mycket, så jag köpte hem en flaska mousserande Rotari Rosé, som jag och M avnjöt tillsammans med krustader fyllda med creme fraiche, hackad lök, svart stenbitsrom och räkor - yummie!

När vi sedan frossade vidare på räkorna dök den här lille killen upp i skålen. Visserligen passade han väl in storleksmässigt bland räkorna, men smakade på honom gjorde vi inte...
Glad påsk!
Copyright © Helena F 2007

5 kommentarer:

-Anne- sa...

Mmm, så goda krustaderna ser ut!
Men VAD är den där saken på sista bilden egentligen?

Glad Påsk!

Anonym sa...

IIIIIIIIIIIIIIIOOOWWWW!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Anne: Krustaderna var jättegoda, ett perfekt litet tilltugg till bubblet!
Jag vet inte riktigt vad det var för något som hamnat bland räkorna, men det ser ju ut som en väldigt liten fisk - och den ser ju inte ut som en särskilt aptitlig liten fisk...

Maza: Haha, jag vet inte riktigt om du skriker av förfäran över fisken, eller av njutning vid tanken på de goda krustaderna... :)

-Anne- sa...

Visade firren för min pojkvän (djurfysiologistud. & storkonsument av naturprogram), och han menade att det eventuellt skulle kunna vara en torskbebis...

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Anne: Ahh, intressant...! Så vi hade alltså lyckan att få en liten torsk med oss hem :)