27 maj 2007

En mycket bra fredag



Fredagkvällar är ju alltid sköna, med en hel ledig helg som väntar. Men i fredags var det extra bra. Först fick jag ett anställningsavtal i min hand och kvällen inleddes med en bubblig skål för att jag fått ett nytt bra jobb! Tjohoo! :)


Sen var det dags för en riktig höjdpunkt som jag väntat på i åratal - Linkin Parks första konsert i Sverige! Mitt absoluta favoritband och de var precis så bra som jag hade förväntat mig!


Förband var 30 seconds to Mars med snyggingen Jared Leto.


Mitt under konserten stod plötsligt Linkins sångare mitt ibland publiken, bara några meter från oss! Jag önskar jag hade haft min riktiga kamera med mig, för nu blev det bara en ytterst skakig bild med mobilkameran, men den blev rätt så häftig ändå med alla händer som sträcker sig upp efter honom.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till jobbet! :)

Nu är jag avundsjuk på dig med! Jag mötte två finlänska killar på stan igår och de berättade att de varit på Linkin Park -konserten. Även de berättade att det hade varit en riktigt bra konsert!! Men att Jared Leto var där också, det visste jag inte. Men inte gjorde det mig mindre avundsjuk.... :)

-Anne- sa...

Ingen dålig fredag minsann! Grattis till jobbet!

Bra bilder för att vara tagna med mobil. Hmmm - jag borde kanske köpa en ny mobil med en hyfsad kamera före nästa konsert. Min kamera är så stor så den är svår att smuggla in...

Jareds ögon kan man ju bara drunkna i...

Anonym sa...

Grattis till det nya jobbet. Vilken lättnad att det fixade sig. Många fina bilder på din blogg.
Kram från kusinen i norr

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Haydee: Jag tyckte konserten var fantastisk! Men så har jag lyssnat på LP i många år också och kan varenda låt, då blir det en speciell känsla att få höra dem live för första gången!

>>Anne: Bilderna är väldigt pixliga och jag har försökt förbättra dem så gott det går i photoshop, men de är i alla fall bättre än ingen kamera alls.
Jag håller med om Jareds ögon... han är otroligt snygg och jag hade gärna stått nära scenen och fått njuta av hans uppenbarelse. Det var dock helt ok att få nöja sig med att lyssna på hans röst också :)

>>Kusinen: Tack! Och vad kul med en kommentar från dig!
Det känns verkligen skönt att ha rott iland ett jobb nu, och ett jättebra jobb dessutom. Jag känner mig väldigt nöjd och glad just nu :)

Anonym sa...

Jag får väl Gratta jag också till nya jobbet! Det känns jätteskönt tycker jag med..du har flyt just nu! Den där konserten kan jag inte kommentera eftersom jag inte ens känner till dom! Hemskt va!Jag är väl för gammal för dom..o kan mest om dansband!Ha ha.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Tack! Det känns fortfarande väldigt skönt, och jag hoppas flytet håller i sig ett tag.
Jag är tveksam till att du skulle gilla Linkin Park, så det är nog ingen förlust för dig att inte veta vilka det är... :)