02 september 2007

Flitig som ett...

Flitig som ett bi har jag varit ikväll.
Fast jag har inget bi att visa upp på bild, men väl en humla...

... och en geting. Så de får representera min flit :)

Eftersom jag och M har köpt en gemensam lägenhet, så ska jag nu sälja min och i morgon kommer det mäklare hit och värderar och tittar. Och då måste lägenheten se representabel ut, så jag har med bistånd från M städat, packat ner i lådor, burit upp på vinden och fått allmän ångest över hur mycket jag hatar att städa, packa och bära kartonger. Sist jag flyttade svor jag på att aldrig mer flyttstäda eller bära kartonger själv, undrar vad en flyttfirma kostar...

Foton copyright © Helena F

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vilka fina bilder, är dock inte förtjust i getingar men humlor tycker jag om. Ha en fin dag...

Anonym sa...

Åhh va duktiga ni varit! Gullig humla, men jag hade fler på min solros.ha ha.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mia: Tack! Jag föredrar nog också humlor före getingar, av nån anledning känns de lite fredligare än getingar.

>>Mamma: Ja, du hade ju lyckats fånga en hel humlefamilj på bild :)