22 september 2007

Ingen vidare inspiration idag

Har varit ut på en promenad i det vackra höstvädret och hade tänkt ta en massa bilder med fina höstfärger i. Men inspirationen uteblev och kameran låg mestadels kvar i väskan.

Några röda löv hittade jag dock som var fina mot den blå himlen,
men bilden fick jag förbättra i efterhand för att få fram färgerna.

Solkatten Astrid behöver ingen redigering, hon är naturligt vacker :)
Även hon har njutit av vädret idag, som här där hon sitter i fönstret och solar.

Foto © Helena F

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå hallå,nu är vi hemma igen efter denna intensiva danshelg. Det har nog tagit lite hårt på mej för jag mår inte så värst bra.Har börjat med min hosta...inte kul alls!Pappa tror det är fönsterputsning i korsdrag, som har utlöst det.Men det är nog bara dags!
Asta är skitsnygg som alltid!

Anonym sa...

Det måste väl få lov att vara lite inspirationslöst ibland också? :) man kan ju inte alltid bara gå omkring och prestera och prestera. Sköna upplevelser utan kameran kan ibland vara precis det som behövs...

Vilken kanonbild på Astrid... härlig kontrast med den ljusa bakgrunden.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Men mamma, du måste ju ta det lugnare! Jag tyckte väl att hostan var tillbaka när vi pratade igår, hoppas verkligen att det inte blir lika illa som det brukar bara.

>>Sinkadus: Jo, du har rätt. Det var lite trist bara när jag var inställd på att ta en massa fina bilder och så bidde det inget :)
Kul att du tycker om Astrid-bilden, jag gillar också kontrasten med himlen bakom henne.

Anonym sa...

Jag känner igen det där. Man är på hugget och så försvinner all inspiration. Men du fick ju till vackra bilder trots allt :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Maria: Tack! Och inspirationen kommer nog tillbaka nån dag, när jag inte är så speedad av alla flyttbestyr.