08 september 2007

På de sju haven

Nu har jag varit ute och seglat på de sju haven... eller åtminstone åkt båt till Tallinn. Konferensresa med jobbet, men vi hann med lite sightseeing och shopping också i vackra Tallinn och inte bara konfererande.

Solnedgångshimmel sedd genom hyttfönstret.

Stor livbåt, små hus...
fotograferat innan avfärd från Frihamnsterminalen.

Vy mot Gamla stan i Tallinn.

Alexander Nevskijkatedralen - den fantastiskt vackra rysk-ortodoxa kyrkan i Tallinn.

Många bilder på katedralen blev det... :)

Utsikt över hustaken i Gamla stan.

Jag har en svaghet för att fotografera kyrktorn...

En rolig stöveldetalj på ett hus.

Och här fastnade både stöveln och katedralen på samma bild.

Copyright bilder © Helena F

Läs mer om Tallinn här.

Update: Hmm... konstigt. Jag publicerade inlägget strax innan midnatt, men här nedan står det att jag skrev inlägget kl 13.25?! Hur hänger det ihop?

11 kommentarer:

Rollx sa...

Tallin ser ut som en vacker stad. Man blir sugen att åka dit.

Anonym sa...

Härliga bilder på bekanta platser! :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Rollx: Det är en vacker stad med bra shopping, väl värd ett besök! Men jag föredrar nog att flyga dit, som jag gjorde första gången jag var dit, istället för att ta färjan. Kryssningar är inte riktigt my cup of tea...

>>Haydee: Aha, så du har också varit där?

Anonym sa...

Vackra bilder! Har du fotat med ditt nya objektiv?

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Maria: Japp, jag använder bara mitt nya objektiv nu, det är så mycket bättre än det gamla.

Anonym sa...

Jag har aldrig varit på kryssning och aldrig i Tallinn. Tack för titten!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Nilla: Varsågod! :) Hoppas du får se Tallinn någon gång i framtiden och uppleva staden i verkligheten också.

Anonym sa...

Jättefina bilder från Tallin. Undrar om jag nånsin kommer dit. Jag tycker också om gamla fina byggnader!Lycka till i kväll!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Tack! Du får väl dra med dig pappa på en tur dit, eller kanske nån av syrrorna?

Anonym sa...

Å vilka härliga bilder, ha det bäst:)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mia: Tack och bock! :)