02 oktober 2007

Uppvaktning och nervpress

Min dag började tidigt i morse med att bli väckt av min darling med present och en underbar bukett långskaftade rosor. En väldigt bra början på dagen.

Sen har dagen fortsatt med nerviga känslor eftersom budgivningen började på min lägenhet. Först en rivstart och därefter många långa timmar mellan buden, samtidigt som jag ska försöka koncentrera mig på jobbet.

Det jag önskade mig i födelsedagspresent var en riktigt bra budgivning, och det får nog ändå bli godkänt. Jag har passerat mitt minimimål för försäljningen, men hoppas på några höjningar till i morgon för att känna mig riktigt nöjd. Nya lägenheten var inte billig och det skulle sitta fint med ett litet större tillskott till den...

När det var dags för födelsedagsdrinkar på Gondolen ikväll var jag rätt så slut i huvudet och sen kom en smarrig grekisk middag på det som placerade sig fint nere i magen. Fina kort, presenter och många telefonsamtal har gjort det här till en bra dag och hemma väntade fler vackra blommor på mig från svärföräldrarna som en fin avslutning på dagen. Tack alla!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott då!! :)

Anonym sa...

Oj vilka fina blommor du fått! Och vilken härlig dag med all uppvaktning och så budgivningen som inte är slut än som det ser ut! Följer den med spänning! Ha en bra dag idag också! Kramar/mor.

-Anne- sa...

Ett försenat grattis från mig också.

Anonym sa...

Du har verkligen fångat den sammetslena ytan på rosorna, man riktigt känner hur det doftar om dem. Hoppas du hade en bra födelsedag!

Anonym sa...

Vilka underbara blommor du fått och grattis i efterskott :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Haydee: Tack så mycket!

>>Mamma: Ja, det var en bra dag även om jag kände mig helt slut mentalt efter all stress som budgivningen medför. Och inte är det över än...

>>Anne: Tack till dig med! :)

>>Sofie: Tack! Rosorna var tacksamma att fotografera, stora och fina och, precis som du säger, sammetslena :)

>>Johanna: Ja, visst är blommorna fina! Det är så härligt att ha en massa väldoftande färgklickar runt omkring sig!

Anonym sa...

Ett litet sent grattis till dig! Hoppas det gått bra med lägenheten. Det är fruktansvärt nervigt med budgivning.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Maria: Tack så mycket! Och lägenheten är såld och till ett pris som jag är nöjd med :)