29 november 2010

Ett objektiv rikare

IMG_6430_1

I helgen var det ju Fotomässan i Stockholm och naturligtvis var jag där! Och naturligtvis kunde jag inte gå därifrån utan att ha shoppat någonting... Det blev ett nytt objektiv! Så nu är jag även stolt innehavare till ett Canon EF-S 15-85/3,5-5,6 IS USM.

Det här objektivet, plus några till, tänkte jag skulle passa utmärkt att ha med på resan till Madeira i nästa vecka. Och jag hoppas regnvädret som verkar ligga över ön nu har försvunnit lagom tills vi anländer. För eftersom jag ska resblogga åt Solresor då, vill jag ju kunna ta många vackra bilder från Madeira och det blir ju inte riktigt samma känsla i regn...

Bilden här ovanför är en av de första jag tog med nya objektivet. Katten Astrid, som för övrigt firat 10 år i höst, fick ställa upp som modell och det blev ju bra :)

Follow Bildbloggerian

4 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Kul med nytt objektiv! Ser fram emot reserapporterna sen. Håller tummarna för att vädret blir bra fotoväder :o)

Karins fotoblogg sa...

Åh, så skoj med nytt objektiv! :)

Ha det så skönt på Madeira! Jag kan tänka mig att det finns en del att fota där! Spännande att du ska reseblogga!

kram!

Blickep sa...

Vilken grand old lady! Vackert foto, härliga bruna toner. Vi ses snart...
KP

Cina sa...

Åhhhh... Jag hade rex när jag var liten... ja du vet DÅ för läääänge sedan. hahaha..
Härliga katter.. Längtar tills jag någon gång kan få råd med en *riktig* kamera. Det är ju så kul med fotografering. Men min Nikon CoolPix får duga ett tag till

Ha det gott