04 februari 2011

En arkiverad tur till Härjedalen

Mina dagar består mestadels av att vara mamma och höggravid just nu. Inte mycket tid eller ork över till fotografering. Men lusten att blogga poppar ändå upp och då är det bra att ha ett bildarkiv att dyka ner i. Här landade jag i Härjedalen. På Djupdalsvallen och de gamla vackra fäbodarna.

Gräsbevuxna tak, sommar och blå himmel. Ganska långt bort från en februaridag i Stockholm

Och ack så törstig jag blev när jag tittade på den här bilden. Dricksvatten direkt från källan. Iskallt och törstsläckande. Så nu tror jag att jag måste gå ner och ta mig ett glas vatten. Direkt från vattenkranen.

Mer frekventa uppdateringar om livet som blivande tvåbarnsmamma finns i dagboksbloggen.

Follow Bildbloggerian

2 kommentarer:

Halloj världen! /Inger sa...

Vattenkranen är inte så tokig den heller - "den bästa hälsodrycken finns i en kran nära dig" - jodå, jag jobbar som VA-chef - alltså med kommunalt vatten och avlopp - här i Karlshamn. :)

Underbara bilder, förresten! Längtar till sommaren... :)

Blickep sa...

Åhh, så härligt det ser ut! Längtar verkligen till sommar och sol igen. Hoppas du är ok och att foglossningarna lugnat sig. Hälsa Ellie Bellie från oss i Valla!
Kram