10 juli 2007

Tisdagstema vecka 28 2007

Dags att vara med i Tisdagstema igen och temat är

NOSTALGI

Nostalgi... den här bilden är nostalgi på två sätt.
Bilden tog jag för ett par år sen på en lång och öde stenstrand på Sydön, Nya Zeeland. Jag och min reskompis hade kört mil efter mil och behövde en kort återhämtare innan vi skulle köra vidare och svängde av vägen och hittade den underbara stranden. Jag älskar, som jag nämnt tidigare här, stenar och jag plockade faktiskt med mig några stenar från denna strand som fick följa med i ryggsäcken hela vägen tillbaka till Sverige.

Och visst blir jag nostalgisk när jag tittar på den här bilden, för den påminner mig om den 15 veckor långa resan på andra sidan klotet, som är ett minne för livet, och jag minns också känslan från just den dagen när bilden togs. Sen blir jag också en aning nostalgisk när jag ser mina långa naglar på bilden... och inser att det är dags att ta mig ur nagelbitarperioden jag är inne i nu... :)

Är ni nyfiken på andras nostalgibilder, så är de bara ett klick bort.

5 kommentarer:

JULIEK sa...

En vacker bild var det : )

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Julie: Tack! Jag tycker om den för när jag ser min hand på stenarna, kan jag också nästan känna hur lena och mjuka stenarna var att hålla i.

-Anne- sa...

Låter som en härlig resa. Mysig bild.

Anonym sa...

Vilken mysig tredimensionell effekt du har på den bilden! :) (Och vilka snygga naglar - mina har gått förlorade för länge sen...)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Anne: Det var en fantastisk resa! Australien, Nya Zeeland och Fiji.

>>Snigel: Mina naglar är tyvärr long gone... Just nu är de helt nedbitna och fula, usch!