01 mars 2010

Tillbakablick - mars 2009

1 mars redan... tiden går så fort, så fort... Då är det ju bra att man kan gå tillbaka till mars förra året och bläddra bland bilderna och minnas hur det var då. Dags för Tillbakablick igen!

Min tillbakablick till mars 2009.
För ett år sen var mina dagar väldigt präglade av att jag var gravid och magen växte så det knakade. Bilden här ovanför tog jag den 1 mars när vi var på landet. Jag vaknade upp till en kall och frostig dag och tog med mig kameran och vaggade ut på åkern och fotograferade slånbärsbuskar så gott det gick med en mage i vägen.

Jag måste ju bjuda på en magbild också. Denna bild tog Mattias av mig i slutet av mars och som min badbollsmage ger en hint om var det bara cirka två veckor kvar här innan bebisen (som var en Ellie) kom ut.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vad gjorde DU för ett år sedan?

Gör en Tillbakablick du också!
Bläddra tillbaka till mars 2009,
välj en eller flera bilder du inte bloggat tidigare,
skriv några rader om bilden/bilderna
och kanske en reflektion över den månaden i ditt liv.
Skriv sen in länken till din Tillbakablick i Linky-formuläret här nedanför.
Länka gärna tillbaka till detta inlägg, så dina läsare kan hitta andra tillbakablickare.

Du har hela månaden på dig att vara med, nästa Tillbakablick blir den 1 april.




Andra bloggar om , , Follow Bildbloggerian

12 kommentarer:

Milla sa...

Vilken underbart härlig mage!

Halloj världen! /Inger sa...

Håller med! Härlig mage du hade!

Marie sa...

Kan inte annat än instämma med övriga. Urhäftig och fin mage :-)

Blickep sa...

Jösses, vad tiden går! När jag fick se bilden på din mkt runda mage känns det inte alltför länge sedan... Men när man sedan kastar ett öga på Elliebilderna och hon redan är så stor - då förstår man att tiden rullat på!
Snart dags för ettårskalas!
Kram

Karin A sa...

Jag kan bara hålla med - tiden går så fort. Vilken härlig mage! Kan tänka mig vad vi får se och läsa om här om en månad... :)

Ha det gott!
Karin

Kvasthilda sa...

Härlig mage :-)))) Tiden går!
Jag har kikat tillbaks igen på förra året. Hände väl egentligen inte så mycket då man var mitt i utbildningen.... Dagarna går i varann.
Kan tänka mig att ditt år varit omtumlande :-)

Sarah sa...

Så fin mage! Och så fin liten Ellie som låg där i =)

Nina sa...

Underbart med gravid mage, är så vackert tycker jag!

Lovisa Språkpolisa sa...

Riktigt krispig, vacker vinterbild!

Helena sa...

Nu finns min Tillbakablick på min blogg! :) http://aragornsfru.blogg.se/2010/march/tillbakablick-mars-2009.html

Maria sa...

Vilken härlig foto"utmaning". Det ska bli så roligt att vara med.
Vilken fin mage du hade, fotografiet får mig att le och tänka på mina egna magar som jag har haft.

Ha det gott, mvh Maria

Charlotta sa...

Vintrig tillbakablick hos dig. Vårlik hos mig.

Tiden med den stora magen förstår jag att du också minns tillbaka till. Det är lite overklighetskänsla att titta tillbaka på gravbilder och veta att ens lilla bebis faktiskt var där inne. :)