12 september 2013

Fem år med Fototriss

Tänk att det gått fem år sen jag startade Fototriss! 229 omgångar har det blivit genom åren och tiotusentals bilder har lagts upp av deltagarna. Det är fantastiskt kul att det fortfarande finns ett intresse att vara med!

Den här veckan anordnar jag tävling för att fira de fem åren och priset är ett presentkort hos Ving. Självklart är jag med utom tävlan själv, men jag önskar alla deltagare lycka till. Vilka som går till final bestämmer jag inte själv, utan där får jag hjälp av gästdomarna Karoleen och Lotta, tack för det!

Här är bilder från ett av mina smultronställen, Lillsjön här i Bromma. En mysig liten grön lunga där barnen tycker det är roligt att promenera och mata fåglar.




Follow Bildbloggerian

10 kommentarer:

Olga T sa...

Vad viktiga våra smultronställen är! Ser så mysigt ut där och jag kan tro att där är lika kul att mata fåglar året runt. Tack för att du håller i Fototriss!

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Så härligt tema du valt, så roligt att få se alla smultronställen där ute i världen. Och grattis till 5 år. Starkt jobbat. Jag är jätte glad som hittat till trissandet även om jag bara varit med nåt år snart.

Jah Hollis sa...

Ja, jag kan bara instämma i hyllningarna till Fototriss och allt jobb du lägger ned på denna populära fotoutmaning. En fin triss från ditt smultronställe visar du med, och visst är det instagram- eller hipstagrambilder? Jag har ju själv precis nyligen börjat ta instagrambilder, bara med telefonen och standardredigering än så länge. Men det är kul att pröva något nytt inom fotograferingen.
Så jag hoppas Fototriss fortsätter länge än.

Rantamor sa...

Grattis till dina fem år och tack för att du fortsätter, alltid kul med söndagstrissen...

Tjingelingen från Rantamor.

Mias Mix sa...

Ett supermysigt smultronställe ser det ut att vara! Stort grattis till dina fem år med Fototriss och även ett stort tack! Jag har bara varit med sista året men just Fototriss var själva skälet till att jag startade min blogg överhuvudtaget :) Ville hitta på något för att börja fota mer, när jag äntligen kom mig för att köpa en systemkamera.

Anonym sa...

Fototriss är den genom alla år jag bloggat trevligaste och mest fotograferingsinspirerande utaningen av alla. Tack och god fortsättning, Helena!

Fint smultronställe du har där!

Elisabeth sa...

Vilken mysig plats! =) Förstår att det är ditt smultronställe =)

Karoleen sa...

Jättefina bilder, med så härliga färger. =)

Fototriss är en underbart rolig fotoutmaning. Tack för alla de roliga stunder det har gett mig =)

Ska bli riktigt svårt att välja ut finalister men också väldigt roligt. Tack för förtroendet!

Axart sa...

Vädligt vackert! den sista bilden berättar en historia..vilka är där, vad händer, var händer sen. Bra!

Ax

s p i n d e l t j e j e n sa...

Tusen tusen tack Helena! Jag blev såååå glad!!! :D