29 juni 2008

Fototriss: Djur









Det här är mina egna bidrag till det allra första Fototriss - fotoutmaningen som jag precis har startat upp. Deltagarna ska lägga upp tre bilder på ett tema på sina bloggar och ett nytt tema kommer varje söndag.

Som den stora djurfantast jag är, är det kanske inte så konstigt att jag slutligen valde DJUR som premiärtema. Klicka här för att hitta till de andra deltagarna i veckans Fototriss och titta på fler djur.

Min djurtriss består först av min egen rexfröken Katten Astrid på äventyr i det gröna, därefter kommer en insekt som ser ut som en hybrid mellan geting och humla med jättespröt. Sist men inte minst kommer ett favoritmotiv - en andmamma med sina halvvuxna barn som jag fotade i solnedgångsljus på en klippa häromkvällen.

Katt, insekt och änder - det var mina djur idag. Vilken av bilderna gillar ni bäst?

Andra som bloggat om: , , ,

28 kommentarer:

Anonym sa...

Fototriss är en höjdare!!!
Jag gillar katten bäst. Ellernä, den sista, anden med barn. Fast den andra bilden är vacker i färgerna och skärpedjupet. Ok, jag gillar alla tre :-)

Jag ser redan fram emot nästa tema!
/Malena
http://bredablick.wordpress.com

Anonym sa...

Så svårt att välja en när alla bilderna talar sitt eget språk.. väldigt vackra alla, men för att ta ut en är nog den med ankorna den som tilltalar mig mest:-)
Kul idé det här för oss som älskar kameran.
Tjingeling

Della sa...

Då var Fototriss igång då. Kul!
Jag gillar andbilden mest. Det är nog en kombination av bildupplägget och ljuset som jag faller för. Snyggt! Det märks att änder är ett favoritmotiv.

Anonym sa...

Jag gilar katt bilden - fast det kan förståss ha nåt att göra med att jag är hemskt förtjust i katter :)

Anonym sa...

Vilka vackra bilder! Solnedgångsljuset är verkligen underbart!

Helena Dovier sa...

Kul idé med fototriss! Jag gillar bilden med änderna bäst.

Ha en bra start på veckan!

Kram från Helena

Anonym sa...

Men hur i hela friden missade jag det?! :S Ursäkta mig! ;)

Jag gillar den tredje bilden skarpt! Den inger ett sånt lugn!
Kram, kram!

Karin sa...

Kul att vi är igång! Även mina bilder är på plats. :) Jag gillar alla dina bilder, är så olika men den med änderna tycker jag har fantastiskt fina färger!

Ha det gott! Kram Karin

Ps. Jag odlar också på balkong...och har en trädgård till låns ibland. :)

Anonym sa...

Som du förstår så blir mitt val den första bilden med Astrid på äventyr. Fast änderna är jättefina!

Anonym sa...

Jag gillar bilden på änderna som gungar omkring på klipphällarna. Kul med en ny fotoutmaning, jag kommer hänga på när det hinns med.

Anonym sa...

Kul med fototriss! Gillar änderna bäst, fint solnedgångsljus.

Sarah sa...

Jätte roligt att du startat fototriss Helena! Astrid är ju för söt ;O)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Tack alla snälla som kommenterat - jag är otroligt glad att så många vill delta i Fototriss!

Jag har nog själv andbilden som favorit också, men sen tycker jag ju alltid att min lilla Astrid är söt! =)

Ninni sa...

Jag gillar alla tre bilderna men favorit är nog ändå den med änderna. Jag tror ljuset och färgerna i bilden är det avgörande för mig. Gillar det där solnedgångsljuset...
Tack för en rolig fotoutmaning! Men jag ser fram mot ett lättare tema nästa gång;-)
Kram Ninni

Anonym sa...

Jag gillar "hybriden" bild nummer 2 alltså =). Den är lixom spretig, som på växterna och som på tentakler eller vad det kan heta...
Kul med en trisblogg. Har jag inte sett förut. Ungefär som vår Stegraknarna.blogg.se, har inte sett någon sån blogg heller tidigare, där man är fler som administrerar.

Anonym sa...

Hej
Jag gillar bild 3 bäst..härliga färger och fina fåglar

-Anne- sa...

Astrid är ju naturligtvis vackrast, men mitt favoritfoto är kanske ändå det på krypet - trots att jag tycker sådana är läbbiga. Gillar skärpan.

Husbilen Credo sa...

Eftersom jag gillar småkryp som foto objekt blir min favoeit nr.3

Anonym sa...

Härliga bilder!
Jag gillar kissen bäst. Den ser ut att vara på hugget. Fint fångat!

Anonym sa...

Alla tre bilderna är jättefina :) och måste jag välja en favorit så blir det nog nr3, färgerna tillsammans med den vaksamma föräldern? gör att den känns så varm och härlig...

stromsjo sa...

Jag gillar det and-liga konceptet!

Anonym sa...

Vilket roligt initiativ! Tack! Måste man välja en av dina bilder så får det nog bli katten i allafall! Undrar vad hon spanar in....../Anette

Anonym sa...

Jag gillar den sista bilden bäst, det är härliga färger och en känsla av hav i den! :)

Anonym sa...

Hejsan svejsan.
Klart jag ville vara med på en sån här kul grej!
Tack för din söta kommentar!
Jätte fina bilder här!
Jisses vilka långa spröt den där getingen har, har aldrig sett något liknande!
Min favorit är nog änderna, svårt att välja! Men är så svag för solnedgångar och ljuset och änderna är så perfekt!
Ha en skön kväll.
kram kram

Anonym sa...

Jag instämmer med de flesta att bilden med ankorna är den bättre av de tre.

Anonym sa...

vilken toppenidé med fototriss! :)
jag måste säga att jag gillar änderna bäst. så söta!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Tack alla kommenterare! Jag skulle vilja svara alla enskilt, men jag hinner inte riktigt med nu...

Jag vill i alla fall säga att jag är superglad för att ni skriver en rad! Det är det som gör det så roligt att blogga!

Anonym sa...

Ja, jag känner av nån outgrundliga an(d)ledning allra mest för den befjädrade familjen! :-)

Så söta de är!

Och det här med Fototriss är verkligen jättekul!!!