16 juni 2008

Trolska hälsingekvällar

Helgen tillbringade jag i en stuga mitt ute i den trolska hälsingeskogen med fyra kära vänner. Långt bort ifrån elledningar och vattentoaletter och storstans stress - bara lugnet och skog och sjöar så långt ögat kunde nå. Och massor av god mat och gott vin!

I den ångande varma badtunnan alldeles vid sjökanten satt vi och njöt av bubbeldricka och utsikten i den ljusa försommarnatten. Här är klockan efter midnatt och det är fortfarande ljust...

Och framåt natten dansade älvorna på sjön. Tror ni jag hade en skön helg...? =)

Andra bloggar om: ,

15 kommentarer:

Ninni sa...

Det är jag helt övertygad om!! Det låter helt underbart i mina öron.
Jaja, snart så får jag också uppleva hälsingenaturen igen. Visst är det vackert! Vackra bilder också av den fina naturen!

Zoey sa...

Det är verkligen otroligt trolska bilder - och oj vad skönt att komma bort från allt och bara vara ett med naturen ;)

Mia sa...

Nu blir jag avundsjuk! Det låter underbart att komma bort från stressen och bara vara.
Vilken fantastisk natur vi har i Sverige - älvor som dansar ;o)

Della sa...

Låt mig gissa... JAAA! :)
Vilken natur!

mamma G. sa...

Ser ganska bra ut det där!Helmysigt!

Helena/Bildbloggerian sa...

>>Ninni: Aha, så en hemresa är inplanerad snart, kul!

>>Zoey: Mmm, det var superskönt att vara där och att få träffa mina kära väninnor också igen!

>>Mia: Ja, visst har vi en vacker natur! Särskilt så här på försommaren när nätterna är långa.

>>Della: Du gissade rätt! :)

>>Mamma: Ja, hela helgen var härlig och den där badtunnan var underbart mysig att bada i.

Per Stromsjo sa...

Bra fotarbete där! ;)

Anonym sa...

Underbara bilder - överträffas bara av verkligheten... Det var en härlig helg!!
Mycket roligt att träffas igen - hoppas vi ses snart igen!

Kram från Lina

Helena/Bildbloggerian sa...

>>Per: Ja, visst var det =)

>>Lina: Vad kul med en kommentar från dig! :) Ja, det var verkligen roligt att Kina samlade ihop oss, så vi fick vår tjejträff igen!
Vi kanske lyckas tajma in ett besök i hemtrakterna samtidigt i sommar, vem vet...

Anonym sa...

Japp, jag tror att du hade en bra helg :-) Och vilka vackra, trolska bilder!

Ha det gott!
/Malena

Helena/Bildbloggerian sa...

>>Malena: Tack ska du ha! Och visst hade jag en superskön helg =)

Blickep sa...

Hej och tack för senast!
Vilka härliga bilder från vår regniga skogshelg! Du som redigerar bilder så bra - det vore läckert med en liten björn någonstans...
Glad midsommar!
//Blickep

Helena/Bildbloggerian sa...

>>Blicke: Nämen har Blicke hittat hit också =) Kul!
Ja, jag får göra ett försök och montera in en björn på nån bild, eftersom vi inte fick se någon live...
Glad midsommar till er också!

Nässelblom & choklad sa...

mmm, vad härligt! Kom just hem från tio dagar i hälsingeskogarna, vid en tjärn med dansande älvor - underbart. När jag är där vill jag alltid stanna kvar. Naturen är så speciell och ljuset! Vilka härliga bilder du visar!

Helena/Bildbloggerian sa...

>>Nässelblom: Det låter som du haft några härliga dagar i Hälsingland, det är verkligen skönt att få njuta av lugnet och naturen ibland!