02 juni 2008

Fördelen med att bo högt



Varje kväll kan jag titta ut från övervåningen i vår lägenhet och njuta av himlens färger när solen går ner. Och varje kväll blir jag lika glad över att bo högt upp och kunna se ut över takåsar och träd och känna att kvällarna blir långa och ljusa när inga träd eller hus skymmer ljuset...

Glad blir jag också över att ha fått utmärkelsen Kreativ Blogger, som figurerar i bloggosfären. Den som har gett mig det är Ninni som har den vackra och inspirerande bloggen Fotografia, med bilder från hennes nya hemland Brasilien. Tack Ninni! Det är många andra bloggar som jag själv blir inspirerad av, men ingen nämnd ingen glömd... =)

Uppdatering: Och nu ser jag att även Anja med sin härliga trädgårdsblogg Anjas hill har gett mig den äran att få den här fina utmärkelsen. Vad glad jag blir - tack du med Anja!

8 kommentarer:

Lena sa...

Drömmande bild! Du är VÄL värd utmärkelsen. Jag njuter av dina foton.
KRAMEN!

Anonym sa...

Grattis till dig :) det var en hel del saker att bli glad över...

Anonym sa...

Mycket vacker bild och att ha en sådan utsikt måste skapa stor harmoni inom dig!

mvh, Anja

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mors deka: Vad gulligt sagt av dig. nu blir jag ju ännu gladare :)

>>Sinkadus: Tack! Visst var det...

>>Anja: Ja, jag blir lika glad varje kväll som jag ser solen gå ned. Det är något speciellt att kunna se ut mot horisonten och se de vackra färgerna.

Anonym sa...

Men va roligt Grattis! Du är väl värd den utmärkelsen!Grattis än en gång!Och du bor verkligen härligt!

Ninni sa...

Vilken vacker bild! Så fint att kunna se solnedgången från sin bostad. Vi bor visserligen högt, på trettonde våningen, men här har man en tendens att bygga så tätt så solen går ned bakom ett grannhus:( Men vi ser en bit av himlen iaf och det får man vara glad för.
Det gick bra med att få större bilder ser jag, jag har också lyckats på de stående formaten. Nu ska jag bara försöka igen med att bredda sidan...
Ha det bra! Kram Ninni

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Tack! Ja, vi trivs verkligen i vår lägenhet =)

>>Ninni: Vår lägenhet ligger på tredje och fjärde våningen i huset och det är högst upp, så det är inget jättehus. Men det ligger uppe på en höjd och därför kommer vi upp över träden.
Och japp, jag har lyckats förstora bilderna! Tack för tipset! Kram tillbaks.

Anonym sa...

Hej!
Visste att du var bra på att fota men... Jättefina bilder verkligen!
Kramar/ Therese :)