24 december 2007

En magiskt vacker natt mot julafton


Viktor Rydbergs dikt stämmer in precis på denna natt mot julafton. Klockan har passerat midnatt, det är en stjärnklar natt, 15 grader kallt och en fantastisk fullmåne kastar ett magiskt sken över skog och mark. Och endast jag och tomten är vaken...

Vad tomten gör vet jag inte, men jag har just varit ut i natten och fotograferat månen. Och insåg då att jag borde ha önskat mig ett stativ i julklapp av tomten, så att nattliga fotoäventyr kan ge ännu skarpare resultat... En magisk natt som vacker inledning på julhelgen - god jul!

~Klicka på bilderna för att förstora dem ~

Copyright © Helena F
Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

JULIEK sa...

God jul. Kram : )

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Julie: Tack så mycket!

stromsjo sa...

Stiligt, Helena. Såg att senaste inlägg med label "Stockholm" var från i juni (hint;) men Hälsingland går inte heller av för hackor. God jul!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Per: Hmm, jo jag vet att det inte blivit många stockholmsbilder den senaste tiden, har helt enkelt inte haft kameran med mig inne i stan. Det blir väl mest naturbilder utanför stan. Men jag lade faktiskt till "Stockholm" som kategori nu på mitt inlägg från Drottningholmsparken från tidigare i höstas, för det får väl kanske räknas som ett av Stockholms utflyktsmål... Men nån gång i framtiden kommer det säkert fler nya Stockholmsinlägg :)

Sarah sa...

Vackra bilder!!! Här är midvinternatten bara kylig och regnig! God fortsättning!
Hälsningar Sarah =)

stromsjo sa...

Absolut, Drottningholm är väl Stockholm. I våra stockholmsbloggar är vi rätt generösa: Stockholm är i betraktarens öga. Det mesta inom 08-området räknas... ;) Själv är jag alldeles för lat för att släpa runt en tung kamera så det blev en kompakt och den är alltid med.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Sarah: Tack så mycket! Det är inte mycket snö här uppe, men det är i alla fall vitt och det är huvudsaken :)

>>Per: Ja, jag kanske får vidga min Sthlms-kategori något då i fortsättningen :) Jag har ju en del bilder tagna hemma i Brommatrakten och det är ju faktiskt Sthlm också...

Anonym sa...

Hej! Helena. Det va denna bilden jag röstade på som bästa bild för mig. Jag tror jag skrev kommentaren på fel förra gången. Hehe!

Hälsn.Marie/Lindome

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Marie: Oki doki, jag förstod nästan att du menade den här bilden i din kommentar. :)