12 december 2007

Är det verkligen vinter?

När jag tittar på bilderna jag tog i söndags när vi var i stugan, börjar jag fundera om det verkligen är vinter. I kalendern stod det andra advent, två veckor kvar till jul. Men inte är det mycket julstämning utomhus.
Små små svampar på en mossbeklädd stubbe. Jämför med tallbarret som ligger ovanför den översta svampen, så ser ni hur pyttiga de är.
Badplatsen med bryggorna redo för vinter, där de ligger uppdragna ur vattnet. Det känns mer som sen september än som ett par veckor innan jul. Men det var i alla fall lite sol som sken på oss, och det har vi inte varit bortskämda med denna höst och vinter.

~Bilderna förstoras om du klickar på dem ~
Copyright © Helena F

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina bilder trots avsaknad av snö. Tur du får komma hem till lite vinter snart! Vi hade 18- imorse. Pappa kärrar in ved idag i denna kyla! Det går åt rätt så mycket av de varan nu så varmt som vi är vana att ha det!

Anonym sa...

Fina bilder även om jag förstår att julkänslan inte är på topp direkt. Här uppe har vi rätt gott om snö för tillfället och -13 grader så just nu känns det iaf som att det snart är jul. Men rätt som det är kan det börja regna igen, man vet aldrig...:-)

Anonym sa...

Jag håller med dig! Var är snön? Det är verkligen galet då det i mitten av december är nästan 10 plusgrader. Fast nu har det legat runt nollan ett par dagar.
Vädret får ta och bestämma sig för hur det vill ha det.
Ha en skön fortsättning på Lucia!
akson

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Ja, jag hoppas att snön ligger kvar tills jag kommer hem till jul så att det blir riktig julstämning!

>>Scaniatjejen: Just i december vill man ju ha snö, så jag är lite avundsjuk på er nu. och det blir ju så mycket ljusare också, här är det bara mörkt och grått hela tiden nu...

>>Akson: Idag har det blivit lite kallare här, men ingen snö :( Ha en skön lucia du med!

Anonym sa...

Vackra bilder, men hoppas på lite mer vinterbilder snart :) Ha en trevlig Lucia...

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Maria: Tack, jag hoppas också jag kan få lägga ut lite riktiga vinterbilder snart! Och en trevlig Lucia har jag haft, har njutit av julbord på Ulriksdals wärdshus.

Sarah sa...

Man kan verkligen undra var vinter är! För barnas skull hoppas jag på snö ganska snart!
Ha en skön helg =)