02 april 2012

Näst sista dagen här i Oman

Ligger i solstolen igen medan Ville sover och Mattias och Ellie badar i poolen. Som tur är klarar inte Mattias av att bara ligga och slappa nån längre stund, så då får jag offra mig och ligga och sola och hålla koll på Ville när det är dags för honom att ta en förmiddagslur. Det har jag inga som helst problem med :)

Passar på att blogga lite från mobilen också när jag ändå bara ligger här, för de senaste kvällarna har jag somnat som en stock när jag lagt Ellie så av mina planer att sitta med datorn och blogga bilder från de senaste dagarna har det blivit intet. Med två små barn med på resan finns det ju inte så mycket tid över till resbloggandet, så blir det inte av på kvällen är det svårt att hinna med nåt annat än mobilbloggande som jag kan göra medan vi är vid poolen.

Häromdagen tog vi hyrbilen till en strand cirka fem mil bort, Mughsayl. Och här är ett par bilder som jag tog med mobilen, och de jag tog med systemkameran kommer i ett senare inlägg. Om inte förr så blir det när vi kommer hem igen :)

Den ena bilden visar hur det såg ut utanför bilen på väg dit, torrt torrt och stenöken. Sen var det härligt att komma fram och bada i havet!




1 kommentar:

Anna sa...

Jag är väldigt nyfiken på det här med att vara resereporter och är med och tävlar om det på Solresor just nu. Får du allt betalt som ni gör på resan och resepengar? Eller hur funkar det? Kram Anna