03 augusti 2008

Fototriss: Genom

Temat i Fototriss omgång nummer 6 är GENOM och denna gång har AnnaKK i bloggen Vad händer bland änder? valt temat. Ett kul tema som nog kan ge många olika tolkningar! Här är min Genom-triss. Alla bilderna är klickbara.



Bild 1 fotograferade jag genom bilfönstret på vår Norgeresa häromveckan, vid samma sjö som fanns i mitt
Ordlös Onsdaginlägg. (och genom backspegeln syns fotografen själv också...)



Bild nr 2 är helt nytagen. Här fotograferade jag genom ett vinglas som jag höll framför den lilla blomman.



Bild nr 3 tog jag vid badbryggan på landet häromdagen. Alla lade upp sina glasögon så fint på rad innan de hoppade i sjön och jag kunde inte låta bli att ta en bild på det, med fokus genom ett glasögonglas.

Gillar du någon av de tre bilderna mer än de andra? Lämna gärna en kommentar =)

Och är du nyfiken på att se hur andra har tolkat Genom/igenom, då hittar du dem här!

Andra bloggar om: , , ,

39 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte vad det är med mig och blommor.... =) Jag älskar din mittenbild. Så fin!
Nu ska jag rasa genom arkivet efter mina Genom.
Ha en bra dag! Kramiz!

annette sa...

Som trogen fjällvandrare är ju favoriten given, Underbara bilder alla tre!

Ha det bäst!

//annette

Anonym sa...

Jättebra!

Husbilen Credo sa...

Gillar alla tre men kul är den med alla glasögon på rad.
Ha de

Anonym sa...

Jättefina bilder alla tre. Har svårt att säga vilken som är vackrast, men det blir nog den sista bilden med glasögonen. Den är bara för härlig

Anonym sa...

Åhh, jag gillar glasögonbilden bäst! Bra att jag tittade på din blogg, nu kom jag på vad jag har för passande genombilder!

Mvh Petrea

Anonym sa...

Hej!

Vilken överraskning att "mitt" tema kom redan idag! Och KUL!!! :-)

Dina tre foton är alldeles lysande exempel på hur jag tänkte mej att man skulle kunna göra!

Det första är bedårande vackert och det tredje är riktigt roligt. Men min favorit blir blomman i vinglaset, som är ett formidabelt konstverk!!! Helt underbart!!!

Nu ska det bli väldigt spännande att surfa runt lite och se hur andra har tolkat genom/igenom!

Ha en fin dag!!! :-)

Anonym sa...

Vilka bra tolkningar du har gjort! Jag gillar bilden med blomman som är fotograferad genom glasen mest. Nu ska jag själv fundera ut vad mina bidrag ska bli.

Anonym sa...

Glasögonbilden var den som tilltalade mig mest. Den var så fin med fokus genom ena paret och så den blå himlen bakom.

Kram

Anonym sa...

Vilken bra tolkning på temat.Verkligen varierat. Först genom bilrutan,sen vinglaset o glasögonglaset.Jättebra!Nu ska jag också försöka hitta något som passar.

Anonym sa...

Fina bilder som vanligt. Jag gillar trean bäst.

Bildtagen/Ivana sa...

Vilken rolig tolkning! Bild nr 2 är stämningsfull, rogivande och vacker och bild nr 3 är kul och annorlunda. Kanske är det trean som blir min favorit, ändå.

Anonym sa...

Genom vinglaset är helt fantastisk,
man kan flytta blicken och inte riktigt veta om blomman är i glaset eller bakom glaset, magisk.
Fina bilder alla tre men jag gillar glaset.
Ha det bra.

Anonym sa...

Det var tre helt olika bilder på genom.
Renarna på första bilden ser nästan ut att vara dit monterade. Ett rent sagolandskap.
Andra bilden är ett litet konstverk och sista bilden får stå för det abstrakta och lekfulla.
Jag fastnade för den sista bilden som är rolig och med en otrolig skärpa via det mittersta glaset.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>> Tack för kommentarerna! Hittills verkar glasögonbilden vara populärast, kul för det hade jag inte väntat mig. Själv är jag nog mest förtjust i blomman genom vinglaset.

Paula sa...

Fina bilder alla tre. men Glasögonen blir även min favorit

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Mitten,fjäll är högt o långt att gå.:)
Att dricka ur vinet för o se blomman låter trevligare.
Peter

Della sa...

Ja, det var ju inte lätt precis... Jättefina. Men du vet att jag gillar att resa, så första bilden blir min favorit.

Unknown sa...

Fina bilder alla tre, svårt att välja. Men det blir nog glasögonbilden, lite rolig samtidigt. Nä, jag tror jag ändrar mig det blir till sist bilden med vinglaset.
Kram

Anonym sa...

Vad härlig första bilden är!
Jättefina bilder du har. Ha det bra.

Sarah sa...

Trean är ju hur häftig som helst ;O)

Anonym sa...

Alla tre bilder var jättefina men min favorit är nog nr 1, med renarna.

Cel'Dara sa...

Jag tycker att 1:an var vackrast, men 3:an är ändå min favorit. Riktigt finurlig! ;-)

Ellas Inspiration sa...

Vilka härliga tolkningar!

Kram Karin

Anonym sa...

Fina bilder alla tre. Den första är rena vykortet så håller den som favorit.

Susanne sa...

Jag gillar bäst den tredje bilden, men skulle velat se den med en annorlunda kameravinkling för att få fram det centrala i bilden. Kanske uteslutit granarna och tagit bilden mer rakt framifrån, om du förstår vad jag menar. För övrigt tycker jag själva bildidén med glasögonen är jätterolig och skärpan genom glaset är perfekt. Att himlen tar så mycket plats i bilden tycker jag gör den mer intressant.

I den andra bilden tycker jag blomman är för mycket i centrum, men det är förstås en smaksak. Jag föredrar oftast foton där motivet inte ligger mitt i. Skärpan även där perfekt.

Att se renar så som i första bilden måste ha varit jättefint. Synd man inte ser mer av fotografen. :)

Anonym sa...

Jätte fina bilder, Har jätte svårt att välja en favorit! Glasögonen kanske är strået vassare men ....??

Monkan sa...

Oj vad svårt att välja en favorit, härliga bilder alla tre ju. Underbar natur i den första, mycket stilig den andra och svartvitt är så fint och den sista är rolig, det är bra att alltid ha kamera med sig :-)

Hmmm, jag tror den första blir min favorit ändå.

Rajson sa...

Kul med tre helt olika stilar.
Glasögonfotot är roligt men renarna tilltalar mig mest.Ett maffigt ögonblicksbild!

Anonym sa...

Vilka FINA & bra tolkningar du har på temat genom! Om jag måste välja en bild, så blir det nog ettan. Det ser nästan konstgjord ut! Superfin! Ha det så bra!

Anonym sa...

Genom ett vinglas gillar jag.. har inte tänkt alls i de banorna.. kul idé som måste testas:-)
Gilar oxså den där lite bruntonen på vissa bilder andra svartvitt och en del färg.. kul med lite omväxling:-)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>> Ojoj, så många snälla kommentarer jag fått! Vad glad jag blir för att ni tar er tid och kommentera mina bilder =) Jag uppskattar alla kommentarer, även om jag inte hinner skriva personliga svar till er.

Anonym sa...

Favoriten är verkligen fjällfotot, såååå maffigt!

Anonym sa...

Jättefina bilder alla tre, kan inte välja någon favvis :)
kramis L.

Anonym sa...

Alla 3 härliga foton på olika vis. Fjällfotot mäktigt!
Blomman skir och vacker!
Glsögonen humoristiskt!
Ha det gott

Anonym sa...

Jättefina bilder! Blomman & glasögonen är underbara bägge två, måste jag välja så får det nog ändå bli blomma genom vinglas :)
//E-L

Nollan sa...

Fina bilder alla tre! Sista bilden tycker jag är rolig och effektfull och bilden på blomman är vacker och effektfull. Bilden på renarna är dock min favorit, vilket underbart landskap!
Ha det bra!

Anonym sa...

Jag stor gillar alla dina bilder! men min favorit blir den första, för jag gillar naturen!

Lena sa...

Jätteläckra bilder. Kan knappt välja en favorit. Men om jag måste, så blir det den första. KRAMEN!

www.tematoken.blogspot.com