01 augusti 2008

Vykort från Geirangerfjorden



Jag har ju inte visat några bilder från Geiranger, där vi var i förra veckan på vår lilla Norgetripp. Tyvärr var det ju mulet när vi var där, så vattnet i fjorden såg inte sådär härligt grönturkost ut som det gör i alla broschyrer, men det var vackert ändå och jag har gjort några vykort därifrån till er =)



Norska fårskallar visade jag i ett annat inlägg, och här är norska tjurskallar...



Det är mäktigt och storslaget där och bergen som omger fjorden är höööga! Båten på bilden ser pluttig ut, men är en stor bilfärja. Och ovanför den, snett till vänster, syns en liten liten prick som är en vanlig motorbåt. Då kanske ni får en uppfattning om storleksrelationen mellan berg och båt... Om ni klickar på bilden så förstoras den, så kan ni titta närmare.

Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

Johanna sa...

Så vackra bilder!

Bilden på kossorna är ju helt fantastiskt söt. KOsymmetri med vackert landskap i bakgrunden. Det gillar jag :)

Susanne sa...

Jag undrar om du inte lurat dina läsare (=fotobetraktare) när du skriver att du är en "fototokig stockholmshälsing"? Jag börjar tro att fotograf är ditt yrke.

Verkligen vackra vykort! Har du prövat att bjuda ut dem till försäljning, t.ex. till Geiranger Turistbyrå, eller något liknande? :)

Anonym sa...

Helt fantastiska vykort! Tack för dem!

mvh, Anja

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Johanna: Tack! Jag gillar kobilden också, de står så roligt placerade på den =)

>>Susanne: Haha, nä tyvärr är jag ju ingen fotograf till professionen, bara en engagerad hobbyfotograf =) Men jag önskade att det var så, för foto är bland de roligaste jag vet och tänk vilken lycka att kunna försörja sig på sin hobby! Jag har dock aldrig försökt sälja mina bilder, jag är nog på tok för självkritisk för att tro att någon skulle betala för dem...

>>Anja: Tack snälla du, vad roligt att du tycker om dem!

Anonym sa...

Fantastiskt vackert!
Nu vill jag åka till Norge.

Prova att sälja några bilder!

Jag fick erbjudande om att sälja några bilder till en turistbroschyr. Tyvärr hade jag fotat med min gamla Ixus. Och med låg upplösning.
Men jag höll på att svimma när erbjudandet kom. :)

Della sa...

Jag hänger på i lovorden - du tar jättefina bilder! Det är alltid kul att titta in hos dig och se vad som bjuds.

Anonym sa...

Jag bara gapar...vilka vykort du tagit! Du skulle absolut kunna sälja dina bilder som just vykort!
Sååå himla vackra allihopa!

Anonym sa...

:) jag gillar också tjurskallebilden.. vilken vykortsbild... fantastiskt...

och jag håller med alla andra, det är såklart att du vågar visa upp dina bilder till försäljning... bilderna är riktigt jättefina och du är superduktig...

Anonym sa...

Helt fantastiskt underbart är det på många platser i Norge. Geiranger var jag i för en väldigt massa år sedan och skulle gärna resa mer genom detta vackra land.

Väldigt fina foton du tagit.

Lägger nog upp en länk hos mig till dig - hoppas det är ok.