10 augusti 2008

Fototriss: Rörelse

Rörelse är temat i Fototriss den här veckan och så här tolkar jag själv detta tema.


Bild 1 tog jag i Öresundsbrotunneln när vi kör om en annan bil i full rörelse framåt =).


Bild 2 har dubbel rörelse - motivet är en flygande humla, samt att bilden har rörelseoskärpa.


På bild 3 är en and fångad på bild mitt i en flaxande rörelse.

1, 2 eller 3 - vilken är din favorit i min rörelsetriss? (Alla bilder är klickbara.)

Andra favoriter kan du hitta hos de övriga deltagarna i veckans Fototriss.

Andra bloggar om: , , ,

50 kommentarer:

Lena sa...

Hej nattuggla! Jag kan bara inte välja en favorit. Alla tre bilderna är kanonbra. Kanske blir det humlan... eller tunneln... nej, fågeln... Näe, det går inte. Ångest. KRAMEN!

www.tematoken.blogspot.com

Anonym sa...

Jag kan inte heller utnämna någon favorit åt dig. Du är en riktigt duktig fotograf - jag blir imponerad och inspirerad. Jag har precis upptäckt det roliga med en kamera :)

annette sa...

Hej Helena!

Återigen ett roligt tema, svårt att välja bland dina tre underbara bilder, men det får bli humlan, man ser ju faktskt rörelsen i vingaran fast man egentligen inte ser den!?

Kram //annette

Anonym sa...

Godmorgon! Vadå hobbyfotograf?! Snarare proffs!!!
Såå fina bilder....Anden blir nog min favorit, tror jag....

Anonym sa...

Ååååhhhh vilka fina bilder! Trots att jag gillar alla tre får bild ett bli favorit den här veckan. Men det var svårt att välja
Kramis L

Anonym sa...

Wow! Vilka fina foton och så bra rörelser! Jättesnyggt!

Anonym sa...

Fina bilder! Gillar att det verkligen finns rörelse i samtliga, att man _ser_ rörelsen!

Favoriten här blev 3:an!

Anonym sa...

Åh, den sista blev helt klart min favorit. Den fastnade direkt jag såg den. Vilken vacker bild! :)

Ja, de andra är också superfina men den sista hade något extra. :)

Anonym sa...

Alla bilder är jättebra men jag tror jag gillar den sista bäst!!

Anonym sa...

Tunnelbilden är jättebra!!!

Men anden är så otroligt mycket svårare att fotografera på det viset som du har gjort - och att lyckas så SUPERBRA med det är inget mindre än en verklig BEDRIFT!!! :-)

Rajson sa...

Faller för tunnelbilden direkt.Gillar verkligen fartkänslan,linjerna och tonen.
Humlans vingar roterar läckert och anden är fint fångat i farten.Med andra ord tre fullträffar.
Tack igen för att du körde igång denna fotoutmaning som blivit min favorit.Kul med tre foton och man kan varierar sig mer!
HA en skön söndag!

Ellas Inspiration sa...

Vilka fantastiska bilder! Härliga rörelser du fångat på bild.

Mvh

Karin

Anonym sa...

Fina rörelsebilder. Jag faller för humlan, gillar den verkligen :-) Men alla tre fångar rörelse fint...

Anonym sa...

Häftiga bilder - om jag måste välja nån blir det nog den i mitten :)

Anonym sa...

Känns som jag sugs in i den första bilden, men trean är min favorit.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>> Åh, vad jag blir glad för era kommentarer! Det är ni som ska ha tack! Ni skriver så otroligt snällt och får mig verkligen att bara vilja fotografera mer och mer. Och självklart att fortsätta driva Fototriss =)

Anonym sa...

Verkligen super bilder alla tre, riktigt svårt att välja. Åh, måste jag, okej då får det bli 3:an som får min röst idag :)

Mvh
E-L

Anonym sa...

Anden är min favorit. Superfin bild, verkligen. :D

Anonym sa...

Så fina bilder! Vilken press det blir att hitta på nåt bra den här veckan... Kul att du gillade min droppe förresten.

Della sa...

Måste man gilla en bäst? Jag gillar ju alla. Den första har en häftig fartkänsla, den andra är kul och den tredje fattar jag inte hur du har lyckats fånga. Men jag vet ju att du är bra på änder.:)

Paula sa...

Säger som så många andra, kan inte välja en, alla är super bra. (blir riktigt avensjuk hahah) ha en bra dag...

Anonym sa...

Du fånga det så bra.. den där anden blev min favorit.. Vingflax, så mäktigt:-)

Anonym sa...

Kanonfina bilder alla tre så det är inte lätt att välja. Ja... väljer mellan 2 och 3... nej, kan inte! Båda bilderna är vinnare för mig!

Anonym sa...

Helt underbart vackra bilder!! Jag tror min favorit är anden. Ljuset ligger så fint på den bilden.

Monkan sa...

Å vilka magnifika bilder! Det blir ju stört omöjligt att välja en favorit, den första har ett sånt enormt djup, den andra jisses vilken fart på de små vingarna :-)

Den tredje... den tredje... jo den blir nog min "vinnare", så vacker. Svartvit (sepia?), vattenblänk, de små vattendropparna från andens vingrörelser. Jag kan höra vingslagen.

Sarah sa...

Fina och energi fyllda bilder Helena. Den sista får bli mitt första val om jag måste välja...

Resa med Herbert sa...

Hej!

Det är inte lätt att välja en bild, alla 3 är mycket bra, var och en på sitt sätt, men den med humlan är vackrast.

Solvarma hälsningar från Irene

SaPhiCa sa...

Humlan tycker jag är härlig. Det är bäst att se dom enbart på bild.. I verkligheten blir det bra rörelse på mig.
Jo min häst gillar (läs älskar)att spela boll.
kram

Anonym sa...

Oj, första bilden var det verkligen rörelse i. Blir nästan yr av att titta på den ;o)

Anonym sa...

Oj, vad fina bilder. Jag gillar bäst "And i rörelse".
åsa

Ninni sa...

Mycket bra bilder alla tre! Favorit är "And i rörelse", verkligen snyggt fångat.
Kram Ninni

Anonym sa...

De är fina alla tre, men jag blev väldigt förtjust i första bilden med tunneln.

Anonym sa...

Ångest.

Måste jag välja en???

Näpp. Jag tar alla tre! De är magnifika!!! =)

Anonym sa...

Snygga!! Anden är min favorit helt klart! :)

Anonym sa...

Alla bilder i din fototriss är superfina!!! Dock föll jag mest för sista bilden på anden i rörelse! GRYM bild! Ha det så bra!

Anonym sa...

Härliga rörliga bilder, verkligen.
Men vingrörelsen av humlan är så läcker, min favorit!!!!
Ha en bra dag

Anonym sa...

Svårt att välja ut en enda här men ok, den första bilden är lite speciell för mig förmedlar den en slags nutidskänsla som tex farten, stress mm samt att bilden är jäkligt snygg också

Karins fotoblogg sa...

Jag gillar alla bilder men mest den med humlan. Kan bero på att jag just varit och fotat humlor :)

Ha det gott!

Husbilen Credo sa...

Här har Du fått alla superlativa ord som finns men försöker ändå.
Super duper snygga gillar den sista med fågeln underbart fångat.
Ha en fin vecka!

Petra sa...

Anden är absolut min favorit (men så är jag lite andtokig också). Jag tyckte dock väldigt mycket om alla tre bilderna. Humlevingarna är ljuvliga! :-)

Anonym sa...

Va bra!! alla tre är fina!
och lilla Klara på bilden ovan.. jättebra:)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Ojoj, vilka superlativ ni strör över mina bilder! Tusen tack, jag blir fantastiskt glad för sån uppskattning!

Det verkar som om anden blir veckans vinnare för den har en klar ledning, om inte humlan får en massa röster under veckan =)

Anonym sa...

Sista bilden var otroligt fin!

Anonym sa...

GUD! jag kan inte välja en! alla var superbra! du verkar ha bäst uppfattning av ordet rörelse iallafall..
ställ gärna ett par frågor i min frågestund så den kommer igång!
puss!

Anonym sa...

Jag säger bara...Wow! Fantastiska bilder alla tre...Så svårt att välja...men det får bli den första.

Anonym sa...

Jättebra alla tre, men måste man välja en favvo så blir det trean!

Anonym sa...

Humlan!!! Jättefina!
Erika

Josefin sa...

Wow! tvåan och trean var helt otroligt fina!

bollebygdsbo sa...

Måste man välja en enda bild som favorit?
Det kan jag inte här.
Alla te är mina favoriter. :-)

Anonym sa...

Alla bilder va jättejättesnygga! Fast bild3(And i rörelse) står ut lite extra! ^^