29 november 2008

En kort besök av vintern


Förra helgen hade jag mamma på besök och tack vare det kom jag ut på en fotopromenad. Vi tog en sväng hem till kungen.



Drottningholm och resten av Stockholm fick faktiskt glädjas åt lite snö i några dagar och det var så vackert med den snötäckta marken.





Den här gången var det vitt i parken, men Drottningholm i höstfärger har jag bloggat om förut. Här finns de bilderna.



Lutande trädet i parken... med lite modifierade färger.

Den vackra snön fick tyvärr bara ligga kvar i några dagar och nu är det lika blött och grått ute som vanligt om vintrarna i Stockholm.

Andra bloggar om: , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men åhhh vilka tjusiga bilder!Det lutande trädet hade jag inte bland mina bilder. Supersnygga bilder alla.Vi hade en härlig dag på slottet.Jag är så glad att jag fick vara med om den fototuren.

Sarah sa...

Åh så mysigt det sista kortet är! Hoppas allt är bra med dig och magen. Kram

Anonym sa...

Hej på dej! :-)

Vilket fint bildreportage - jättefina foton på slottet! Vilket ljus - det är väl både snön och solen som ger det!? Slottet har verkligen fått en superfin lyster!

Och så är det ju faktiskt så att du HAR en jättebra kamera! :-) Det är faktiskt lite taskigt av tillverkarna att spotta fram nya modeller snudd på flera gånger om året - det finns ju inte en chans för vanligt folk att hänga med med det senaste...

Trevlig lördagkväll! :-)

Anonym sa...

Åh, nedersta bilden var jättefin!!!

Ninni sa...

Jättefina bilder allesammans men jag faller också för det sista trädet. En härlig stämning av senvinter i ljuset tycker jag.
Hoppas du får en skön första advent! Här är det svårt att få någon riktig adventsstämning även om det står en flaska glögg redo.
Kram Ninni

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Ja, visst var det en trevlig tur till Kungen :) Men du tog ju en hel del fina bilder själv också!

>>Sarah: Tack, det är bara bra med mig och magen =)

>>>Annakk: Vad roligt att du tycker mina slottsbilder var fina! Vi hade sån tur att solen tittade fram en stund när vi var där.

Och jo, nog kunde de vänta lite med att lansera nya kameramodeller, så att man fick vara nöjd med sina köp liite längre...

>>Vera: Tack, kul att du gillar den!

>>Ninni: Hade vi haft förra veckans väder hade det varit perfekt advetsstämning, nu känns det mest som tidig höst. Usch och fy...

stromsjo sa...

Eftersom en genomsnittlig vinter i Stockholm varar 48 timmar är det minsann tur att vi lever i fotografins tidsålder och kan spara lite av det gottaste!

Anonym sa...

den sista var sjukt snygg :). jättefina färger :)