27 januari 2008

På väg mot ett regnigt Mauritius...


Nu är vi snart på väg...
På tisdag stiger vi ombord på planet som ska ta oss till Mauritius!


Jag längtar, även om väderleksprognosen tyvärr ser allt annat än bra ut. En blå himmel som på bilden här ovanför tycks vi inte ska få njuta av på hela den första veckan i alla fall. Ett rejält lågtryck med mulet, regn och thunderstorms är det vi kommer att få, enligt CNNs prognos. Och risk för cyklon tycks det vara också...

Inte direkt det vi räknat med, så jag hoppas verkligen att meterologerna spått fel och att ovädret drar förbi snabbare än beräknat och att vi ändå får njuta av sol och blå himmel! Jag åker ju inte till södra halvklotet för att få ännu mer regn och grå skyar, det har vi haft alldeles för mycket av de senaste månaderna i Sverige. Jag behöver soool!



Bilderna i inlägget togs under en långpromenad här i Bromma
förra söndagen utefter Mälaren, runt Ålsten och Äppelviken.

Och hjälp till och håll alla era tummar för att lågtrycket som verkar ha parkerat över Mauritius bestämmer sig för att dra vidare tidigare än beräknat, så att vi får den soliga härliga resa vi längtat efter! Det kan nog hända att jag letar upp nåt internetcafé och skriver en rapport här i bloggen under resan, så är ni nyfikna på huruvida vi regnar bort eller njuter av sol får ni kika in här under de närmaste veckorna :) Auf wiedersehen!

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

Della sa...

Då håller jag tummen för sol.
När jag ska iväg någonstans tittar jag på väderleksrapporten från flera olika sajter och sedan bestämmer jag mig för den som ser bäst ut;).
Ska bli spännande med lite rapporter från/om Mauritius. Ha det så bra!

Anonym sa...

Jag håller tummen för sol jag med!
Trevlig resa!

Anonym sa...

Jag håller mina tummar o tårna också om det hjälper!Hoppas innerligen att solen vill skina på er!
Ps. Asta håller alla tårna hon också!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Della: Bra tips det där med att kolla olika rapporter och välja den som låter bäst :) Tyvärr visar alla på samma oväder nu, så det hjälper nog inte denna gång.

>>Haydee: Tack! Jag hoppas verkligen att vi får en bra resa trots allt!

>>Mamma: Hoppas alla hållna tummar hjälper! Tyvärr visar alla cyklonprognoser på att Mauritius drabbas ganska hårt på torsdag morgon av cyklonen Gula. Vi börjar bli oroliga för om vi överhuvudtaget kommer iväg...

Anonym sa...

Hoppas molnen flyger all världens väg och ni får det helt underbart =)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Tinitott: Åh, ja! Hoppas cyklonen plötsligt bestämmer sig för att ta en annan väg än den rakt över den lilla ön Mauritius..!