16 juni 2008

Trolska hälsingekvällar

Helgen tillbringade jag i en stuga mitt ute i den trolska hälsingeskogen med fyra kära vänner. Långt bort ifrån elledningar och vattentoaletter och storstans stress - bara lugnet och skog och sjöar så långt ögat kunde nå. Och massor av god mat och gott vin!

I den ångande varma badtunnan alldeles vid sjökanten satt vi och njöt av bubbeldricka och utsikten i den ljusa försommarnatten. Här är klockan efter midnatt och det är fortfarande ljust...

Och framåt natten dansade älvorna på sjön. Tror ni jag hade en skön helg...? =)

Andra bloggar om: ,

15 kommentarer:

Ninni sa...

Det är jag helt övertygad om!! Det låter helt underbart i mina öron.
Jaja, snart så får jag också uppleva hälsingenaturen igen. Visst är det vackert! Vackra bilder också av den fina naturen!

Anonym sa...

Det är verkligen otroligt trolska bilder - och oj vad skönt att komma bort från allt och bara vara ett med naturen ;)

Anonym sa...

Nu blir jag avundsjuk! Det låter underbart att komma bort från stressen och bara vara.
Vilken fantastisk natur vi har i Sverige - älvor som dansar ;o)

Della sa...

Låt mig gissa... JAAA! :)
Vilken natur!

Anonym sa...

Ser ganska bra ut det där!Helmysigt!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Ninni: Aha, så en hemresa är inplanerad snart, kul!

>>Zoey: Mmm, det var superskönt att vara där och att få träffa mina kära väninnor också igen!

>>Mia: Ja, visst har vi en vacker natur! Särskilt så här på försommaren när nätterna är långa.

>>Della: Du gissade rätt! :)

>>Mamma: Ja, hela helgen var härlig och den där badtunnan var underbart mysig att bada i.

stromsjo sa...

Bra fotarbete där! ;)

Anonym sa...

Underbara bilder - överträffas bara av verkligheten... Det var en härlig helg!!
Mycket roligt att träffas igen - hoppas vi ses snart igen!

Kram från Lina

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Per: Ja, visst var det =)

>>Lina: Vad kul med en kommentar från dig! :) Ja, det var verkligen roligt att Kina samlade ihop oss, så vi fick vår tjejträff igen!
Vi kanske lyckas tajma in ett besök i hemtrakterna samtidigt i sommar, vem vet...

Anonym sa...

Japp, jag tror att du hade en bra helg :-) Och vilka vackra, trolska bilder!

Ha det gott!
/Malena

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Malena: Tack ska du ha! Och visst hade jag en superskön helg =)

Blickep sa...

Hej och tack för senast!
Vilka härliga bilder från vår regniga skogshelg! Du som redigerar bilder så bra - det vore läckert med en liten björn någonstans...
Glad midsommar!
//Blickep

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Blicke: Nämen har Blicke hittat hit också =) Kul!
Ja, jag får göra ett försök och montera in en björn på nån bild, eftersom vi inte fick se någon live...
Glad midsommar till er också!

Nässelblom och choklad sa...

mmm, vad härligt! Kom just hem från tio dagar i hälsingeskogarna, vid en tjärn med dansande älvor - underbart. När jag är där vill jag alltid stanna kvar. Naturen är så speciell och ljuset! Vilka härliga bilder du visar!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Nässelblom: Det låter som du haft några härliga dagar i Hälsingland, det är verkligen skönt att få njuta av lugnet och naturen ibland!