06 september 2009

Fototriss: Gissa filmen


Ja, den här veckan kommer fotouppdraget i Fototriss från vinnaren i tävlingen häromveckan och det blir en bildgåta - temat är nämligen GISSA FILMEN!

Med tre bilder ska jag försöka ge ledtrådar till vilken film jag tänkte på när jag satte ihop min triss. Bilderna ser du här ovanför, men kan du gissa vilken film det handlar om..?

Gissa på - och vill du veta om du gissat rätt, klicka här.

Fler bildgåtor finns i veckans Fototriss.

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Vill du vara med i min Tillbakablick? Läs mer här.

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Follow Bildbloggerian Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

20 kommentarer:

Lavynnia sa...

Dette var smart funnet på:) Jeg tenkte faktisk på James Bond, jeg også, men tittelen greide jeg ikke helt. Tenkte visst på "Diamonds are a girls best friend" ;)

Men det var jo ikke så langt unna, eller? Jeg deltar ikke siden jeg ikke hadde nok bilder, men gleder meg til å se andres løsninger:)

Ha en fin natt videre!

Lavynnia sa...

PS: Hva har termometeret med filmen å gjøre?

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>> Lavynnia: Det är en febertermometer och filmens svenska namn är Diamantfeber - därför är termometern med som ledtråd :)

Cumulunimbus sa...

Riktigt bra ledtrådar! Tack för det roliga uppdraget :)

Kerstin sa...

Är "Diamantfeber" en James Bond film? Det känns så i alla fall. Hoppas att jag gissat rätt. :)
Jag ska fundera över vilken film jag ska tolka.
Ha det gott, Helena.

eva b sa...

Jättekul med detta teman som även är en gåta! Gör vandringen runt alla bilder mer underhållande! även om det inte är helt enkelt att illustrera son "gåta"! Diamantfeber, tog jag inte...! Men självklart när man hade svaret!

Anneli sa...

Denna är supertydlig och jag kunde räkna ut den direkt trots att jag vanligtvis är kass på detta! *stolt*

Ha en fin söndag!

Marie sa...

James Bond är aldrig fel. Snyggt!

Nordqvist.cc - Fotoblogg sa...

Klart det var Bond :-)
Kul tema - måste verkligen försöka få ihop en triss nu, var längesedan nu...

cat sa...

Kul idé:) Får som om jag kommer på något själv.

Ulrica sa...

Kul! Och så bra illustrerat - att det var en Bond-film var ju klart men det tog ett tag innan jag kom på titeln. Men "rebusen" tog mig dit. Diamantfeber :)

Photo by emma sa...

den var bra ..måste vara Diamantfeber james Bond

m sa...

Den var bra! Kom inte på det först.

Princexswe sa...

Ja, den klarade jag. Så bra tolkning.

Barbro S sa...

Den var bra, tänkte först på låten, Diamonds are a girls best friend, men såg ju att det var en Bondfilm, så. Mycket roligt, men ganska svårt tema.

jeanette sa...

Diamantfeber går inte att ta fel på.
Fina bilder.

Pialotta sa...

Diamantfeber.. tog det direkt utan att kolla på andras kommentarer..

Haydee sa...

Cool idé för Fototriss och snygga bilder! Även jag blev lite konfunderad av termometern, men den svenska filmtiteln förklarade sedan saken. :)

Jah Hollis sa...

Jag tycker detta tema var ganska svårt så tillvida att man fick göra avkall på kvalitetsambitionerna om man inte hade tid att ge sig ut och fota rätt länge (och det har inte jag min arbetshelg). Men din filmtitel klarade jag rätt snabbt.

Annika sa...

Var rätt säker på Bond... för din triss var så bra... nästan beskrivande av filmtiteln.

Jag lurar lite på en film... får se om det blir någon triss av det. Jag har ju hela veckan på mig :o)

ha de gott!