01 september 2009

Tillbakablick - september 2008

Jag har haft ett par inlägg tidigare i bloggen som jag kallat För ett år sedan, där jag bläddrat ett år bakåt i arkivet efter bilder. Jag tycker om att göra såna tillbakablickar och genom bilderna reflektera över vad som hände i mitt liv då. Dessutom får bilder som annars skulle ha glömts bort i arkivet nytt liv i bloggen, så det fyller en funktion på två sätt.

Det har inte blivit särskilt regelbundet, men nu tänkte jag i början av varje månad göra en tillbakablick här, till just den månaden ett år tidigare. Bläddra i fotoarkivet, välja en bild jag tycker om och som jag inte visat förut i bloggen och skriva några ord om den månaden i mitt liv. Här kommer den första.

MIN TILLBAKABLICK SEPTEMBER 2008


Det här var en månad som var ganska omtumlande i mitt liv. Jag var bara några veckor in i min första graviditet och var ständigt trött och ganska orolig för det lilla pyret därinne.

Jag tog inte många bilder, men just den här tog jag den 13 sep under en skön helg på landet. Med favoriten makroobjektivet. Motivet? Tja, en blomknopp... Men vilken sort vet jag i vanlig ordning inte :)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Du kanske också vill blicka tillbaka i arkivet? Det vore roligt tycker jag och lägger därför in Mr Linky här nedanför, så om du också gör en tillbakablick får du gärna lägga en länk till den här för att jag lätt ska hitta till ditt inlägg. (Du har hela september på dig att vara med).

Bläddra alltså bakåt i arkivet till september 2008 och hitta en bild du inte bloggat förut och göra en tillbakablick. Om en månad gör jag nästa djupdykning i arkivet, så får vi se om jag får några följeslagare :)



Follow Bildbloggerian

15 kommentarer:

Susanne sa...

Jag var nog med sist du frågade om ett år gamla foton och hänger på även nu. Att ta en titt i arkivet ger minnen men också en insikt i att man faktiskt förändrar sitt fotograferande och utvecklas. Dessutom får bortglömda bilder en chans att komma till sin rätt.

Thorgun sa...

Kan i alla fall tala om för dig att knoppen är från en Dahlia :)
Snygg knopp.
För ett år sedan, då körde jag bara min vanliga blogg. Fotade betydligt mindre och skrev mer.
Det saknar jag faktiskt... Borde göra något åt det.

Della sa...

Jag provar på att vara med nu också och gör lite reklam för Tillbakablick hos mig.

Carina sa...

Jag hänger på....men jag är rädd att jag inte håller dina regler riktigt.
Förlåt ;)

annette sa...

Det här tycker jag var roligt, kul att titta tillbaks på gamla bilder och minnas.

Ha en skön kväll!

annette

Cumulunimbus sa...

Det ska bli riktigt roligt att ta en titt på gamla bilder! Så ett septemberbidrag har nu lagts ut hos mig!

Trevlig kväll :)

Unknown sa...

Morrn.

Kul ide`, din blomknopp var flott.

Ha de så bra.

Hasse A


PS tack för din kommentar.

Bluewhiskey sa...

Klart man vill vara med och leka, även om jag inte hade mycket att bjuda på från september förra året.

Förstår att det måste vara skönt att få hem kissen igen, dom är så sköna djur.

Nu ska jag gå och trä ihop leksaksbilar som ska bogseras (tydligen) och barnen kräver sytråd och knutar. Utförda av mig. Lugn stund? Aldrig sedan man satte barn till världen :p
Ha en fin ny vecka :)

stromsjo sa...

Ingen aning här heller om knoppar. Faktum är att naturen är förvånansvärt slarvigt skyltad, det finns nästan aldrig något anslag med den mest grundläggande information! ;)

Idén att blicka tillbaka är jag också inne på ibland utan att riktigt ha fått till det ännu.

Photos by Storm sa...

Kul ide och jag tycker det var kul att spana på gamla bilder. Fin knopp och nu måste jag skaffa ett macro. Det har jag sagt förut/Lis

Barbro S sa...

Snyggt makromotiv. Intressant ämne för foto, jag kom med på sista chansen.

kattis sa...

Vilken rolig idé, ska se om jag hinner med att delta!

Hanna Lundqvist sa...

Hej!

Kul idé! Detta ska jag börja följa!

Jessica sa...

Kul idé!:)
Hänger nog på när det blir dags för oktoberbilden.

Birgitta & Lizzie sa...

Säger som flera före mej redan gjort ; Vilken kul idé ;) !

Har´e gott !!