04 april 2010

Påskdagsyummie

Idag drog vi iväg hela gänget från stugan till Hornuddens trädgård, där jag hade bokat bord åt oss för en påskdagslunch. Det blev en riktig familjemåltid med mycket god mat!

Förrätten blev en smaklig överraskning - tänk att en enkel sallad på färska örter kan vara så god och innehålla så många smaker! Men salladen var alldeles nyplockad i Hornuddens växthus, så färskare än så kan det inte bli och ringlar man sen över min favoritolja, kallpressad rapsolja från Norra Stene skafferi, och lite salt och äter med nybakat bröd, så får man en jättegod (och nyttig) förrätt.

Lammfärsbiffarna var som väntat goda och chokladäggen vi fick till dessert slank ner lätt! Undrar var man kan få tag på en fågel som värper såna där goda ägg som är fyllda med vit chokladmousse..?

Det är jättekul att ha ett sånt här mysigt ställe i närheten av stugan, som vi kan göra små utflykter till och handla lite i gårdsbutiken eller äta och fika nåt gott. Och nej, jag är inte sponsrad av Hornudden, utan jag skriver om dem av egen fri vilja :) Det lär bli fler besök där framåt våren och sommaren när vi kommer vara oftare här på landet. Om inte annat så för att fylla på mitt skafferi med rapsoljan som jag nästan blivit beroende av =). (Här finns bilder jag tog i höstas på Hornudden.)

Follow Bildbloggerian

5 kommentarer:

Jens sa...

Snygga bilder du tar! Vilken god påsk lunch och där fick du in lammet! Vilket typsnitt har du använt till texten på bilderna?

Della sa...

Trevligt att ha något sådant i närheten.

Karins fotoblogg sa...

Aj, aj, aj... nu har du fått mig riktigt hungrig ;) vad gott det ser ut! Fint fotat!

Kram!

Eva-Lena sa...

Mmm, så gott det låter och ser ut :) Och vilken härlig påsk ni verkar ha haft! Påsken har varit fin här också, fast några blåsippor har jag inte hittat än :)

Ha det gott/Kram E-L

IvyC. sa...

Flavorsome fine dining - Beautifully framed, good eye!