21 juli 2008

Till Trondheim


Gränsen mellan Sverige och Norge.

Som jag skrev i mitt Fototrissinlägg igår, så har vi ju kört vidare på vår semestertripp från Hälsingland, via Härjedalen och över norska gränsen och till slut landat i Trondheim, där jag just nu sitter och tittar ut på regntunga skyar... Men igår sken solen och vi hade en fin resa hit.



På vägen mötte vi ett gäng norska fårskallar...





Och uppe på kalfjället hittade vi renar, men de var lite skyggare än fåren och svårare att fånga på bild. Men sån här vacker utsikt hade renarna från sitt sommarbete.



Vårt hotell är ett gammalt bageri. Jättefin byggnad!



Och här är några bilder från vackra Trondheim, som det såg ut igår kväll när solen sken och himlen var blå.




Alla bilder kan förstoras om ni klickar på dem.

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad VACKERT där är!!! :-)

Och vilken söt klocka fåret hade kring halsen!

Anonym sa...

hehehehe -
ja de norske fårskallene er noe helt for seg selv! |o|

KOS dere i Trondheim, det er en vakker by! Nidarosdomen er praktfull!

Vurderer å bli med på "fototriss", det er derfor jeg er her!

Hilsen fra lenger sør i Norge!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Annakk: Ja, Norge är vackert! Tyvärr har det regnat och varit helgrått idag, så dagens bilder blev lite grå och trista...

>>Mette: Vad kul att du vill vara med i Fototriss! Då måste jag hålla utkik efter dina bilder sen =)

Anonym sa...

ÅH vad vackert det är i Trondheim. Dit vill jag åka... Superfina bilder du har tagit!! Ha det så bra!