17 februari 2010

Applåder och hurrarop - hon går!


Igår var det applåder och hurrarop här hemma för Elliebellie tog sina första riktiga steg! Hon har ju tagit några halvdana ramla-framåt-och-gå-i-farten-steg den senaste veckan, men igår så gick hon på riktigt. Jag ställde henne mitt på golvet och satt framför henne och hejade på och hon tog ett steg, två steg, tre, fyra, fem och sex steg, sen stod hon och svajade en stund innan hon satte sig ned. Hon gick några gånger till, sen tyckte hon det fick vara nog med showandet och återgick till att krypa.


Det var med stolthet jag kunde gå till 10-månaderskontrollen på BVC idag och lite nonchalant svara på sköterskans fråga om Ellie lärt sig resa sig upp själv ännu.
- Ja men självklart, det var det en hel evighet sen hon lärde sig. Hon började igår.

Och det där med att visa att hon kan klappa händerna och vinka, det klarade Ellie av redan på 8-månaderskontrollen. Vilket A-barn vi har! :)

Allt var bra på kontrollen, doktorn var nöjd med det han såg, hon ökar mer i längd än vikt men ligger fortfarande inom sin kurva. Hon äter som en häst, men med tanke på att hon är i rörelse 95 % av sin vakna tid (och en stor del av den sovande också...), så förbränner hon väl allt hon äter så fort att det inte hinner fastna på den lilla kroppen. 77 cm lång och 9240 g tung, det är siffrorna för dagen.

Bilderna är ett urval ur kvällens skörd av badbilder. En sån tjusig och nystajlad frilla måste ju bara förevigas!

Follow Bildbloggerian

12 kommentarer:

Mormor sa...

Goounge!! Nu får du stanna upp lite tycker mormor. Det går alldeles för fort.Jag vill ha bäbis ett tag till, men det är väl så här det ska vara.Ha en go dag!Kram/mormor.

Lisa sa...

Vilken otroligt söt tjej och otroligt fina och klara bilder!!

oumberligating sa...

Härliga bilder i din blogg måste jag säga!
Idag ger jag mig ut i "fotoblogdjungel" för att leta nytt villebråd att "släpa med mig hem" till min blogg Oumberligating!
Oumberligating är ingen renodlad fotoblogg men den har många kopplar då jag visar på föreningar av fotokonsten och andra konstformer! Tekniken är inte mitt huvudintresse utan det ligger mera på vad som visas och hur det visas och självklart vilken Oumbelig tanke hade du som fotograf när du tog bilden och vilken Oumberlig tanke eller känsla väcker bilden hos mig som betraktare?
Denna kommentar är egentligen en slag mass utskick då jag idag som sagt letar efter "nytt blod" på fina och intressanta bloggar som din!
Självklart så skriver jag mer unika och "egna" kommentarer senare om det jag läser och ser!
Någon måste ju börja med at sträcka ut handen och säga "Hej!"! Idag gör jag det samtidigt som jag vill passa på att säga ha en fin Fredag och en trevlig Helg!
Kram ifrån en pojke på 45 år som heter Peter Olofsson!
PS: Wow, vilka bilder, varför är mina barn inte små längre, sådan frågor väcks av dina verkligen livsbejakande barnbilder, fast okej, då mina två meters söner är ju rätt gulliga fortfarande när de är nybadade! (ler)

Maria sa...

Vilka fina bilder på en liten charmiz och jag får passa på att gratulera till framsteget. Nu är den lugna perioden slut:)
Ha en toppen dag!

Anonym sa...

Sitter och bara leeeer, vilka goa bilder, så söt hon är :)
Ha en mysig helg.
/Helena

Sarah sa...

Wow, hon går!!! Det är en häftig upplevelse att se som förälder! Lilla A tar sig fram några cm på golvet, kryper inte men på nåt sätt förflyttar hon sig. Jag är iof ganske glad att hon är på ett och samma ställe ett litet tag till =) Sen är det ingen vila, ingen ro ha ha ha. Men det är ju ändå härligt när de kan gå själva! Ha en skön helg/sarah

Unknown sa...

Heja Ellie!
Ja, vad annat kan man tänka sig med sådana föräldrar???...
Häftig frilla, liknar mig efter senaste frissabesöket.
//Karina

Annika sa...

Adorable!!!

Sååå ljuvliga bilder och mjukt, fint fotade. De smälter mitt hjärta och får mig att le. Tack för dessa rara bilder som förgyllde min tillvaro i en tid av snökaos, kyla å ryggvärk (av all jäkla snöskottning).

Anonym sa...

Vad kul det är att få förmånen att följa Ellie här via bloggen. Vilken tjej, var skall det sluta !

Unknown sa...

Vilken bild av dottern! Den första är outstanding.

Typisk bild man använder när dottern tar studenten!! Eller hur?

Ha det gott. Efter ett uppehåll på flera månader är jag äntligen tillbaka i fototriss utmaningen.

Vill du se en oväntat enbent brud i Rom eller en godisbil i rosa alternativt oväntade fickparkeringar, välkommen till mig.

Maria sa...

Åh, jag saknar den lilla skruttungen, vi måste ses snart igen. Kram M

Unknown sa...

åh söt!