16 februari 2010

Fotostafetten - För evigt

För evigt... att illustrera det med tre bilder var den uppgift jag fick av Camilla, den sista deltagaren i lag 1 i Fotostafetten.

Det var inte helt lätt att komma på hur jag skulle symbolisera temat, men eftersom det var på Alla hjärtans dag uppdraget kom till mig så tänkte jag KÄRLEK. Att gifta sig och lova att älska varandra i nöd och lust, för evigt. Vigselringar...

Någon ring har jag själv inte på fingret, så jag tog och lånade svärmors förlovnings- och vigselringar och lät dem symbolisera För evigt.

Ser ni årtalet på ringen? Det vankas rubinbröllop i år...

Slutligen lade jag ringarna bredvid varandra så att de med lite god vilja ser ut att bilda en åtta. Och en liggande åtta symboliserar evigheten.

Och med det här inlägget har nu cirkeln slutits för den allra första omgången av Fotostafetten. Jag skickade iväg stafettpinnarna i de två lagen tillsammans med temat Från ovan och när de kom tillbaka till mig efter några veckor hade temat förvandlats från deltagare till deltagare och avslutningsvis blivit de två teman jag fick, Avslappnad och För evigt.

Det har varit jättekul att följa stafetten och det är nog inte helt omöjligt att jag kommer att ordna en fotostafett igen längre fram. Tack alla som deltagit!

Follow Bildbloggerian Andra om , , ,

4 kommentarer:

CamillasFoto.se sa...

Vad kul att se ditt resultat av mitt tema. Lite som jag själv tänkt mig - men inte riktigt.

Tack för ditt jobb med stafetten. Hoppas jag får chansen att vara med igen.

Pennelina sa...

Härliga bilder som verkligen för tankarna till något evigt och bestående!

Kramar från Pennelina

Mamma G sa...

Vackert med ringarna som symbol för ditt För evigt tema. Vackra ringar också! Tur du fick låna av din goa svärmor.

Marie sa...

Snyggt Helena. Om du fixar en ny stafett skulle jag gärna vilja delta :-) Ha det gott.