01 februari 2010

Tillbakablick - februari 2009

Det är den första i månaden och det innebär en ny Tillbakablick. En titt ett år bakåt i bildarkivet till februari 2009.

Min Tillbakablick till februari 2009.
Jag har suttit och tittat igenom alla bilder från februari förra året och gjort en liten minnesresa. Det var inte lika mycket snö i början av februari i fjol, men mot slutet av månaden blev det faktiskt vitt igen. Och jag måste säga att jag föredrar definitivt att det är sån vinter vi haft i år, mot det den grå barmarken som det ofta är i Stockholm om vintern.

Bilden som representerar min Tillbakablick tog jag exakt denna dag för ett år sen, den första februari. Vi hade varit hemma hos mamma och pappa i Hälsingland och skulle åka hem till Sthlm igen, men eftersom det var en strålande vacker vinterdag tog jag och Mattias en sparktur på morgonen och då fotograferade jag det här frostglittret.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vad gjorde DU för ett år sedan?

Gör en Tillbakablick du också!
Bläddra tillbaka till februari 2009,
välj en eller flera bilder du inte bloggat tidigare,
skriv några rader om bilden/bilderna
och kanske en reflektion över den månaden i ditt liv.
Skriv sen in länken till din Tillbakablick i Linky-formuläret här nedanför.
Länka gärna tillbaka till detta inlägg, så dina läsare kan hitta andra tillbakablickare.

Du har hela månaden på dig att vara med, nästa Tillbakablick blir den 1 mars.


Follow Bildbloggerian Andra bloggar om , ,

11 kommentarer:

foto CHIP sa...

Vackert med det frostiga glittret på de kvarblivna blomställningarna. Avundsvärt ljus i denna bilden :)

Marie sa...

Säger som Birgitta. Vackert ljus du fångade i denna bild. Ja visst är det underbart när vintern är som i år. Vit och kall och man kan utöva vintersport även i Stockholm. Ha det gott.

Unknown sa...

Morrn.
Isiga fröställningar i motljus kan egentligen vara vackert....

Fin bild.

Hade bra.

Hasse A

(Min bild ligger uppe nu.)

Ninni sa...

Det är bara att instämma...bilden är väldigt vacker. Glittriga fröställningar och ett fint ljus
Må så gott!
Kram Ninni

Karin A sa...

Liksom du föredrar jag vitt framför barmark. :) Läcker bild med frosten, blir läckert i solljuset!

Karin

Monkan sa...

Önskar att jag också kunde fota lite frostbilder, chansen finns ju nu men bara mina fingrar börjar misstänka att jag tänker gå ut i kylan och fota så blir de knallblå och stelnar till is...

Så jag får nöja mig med att njuta av den här fina bilden t.ex :-) Och dina bilder på uppochnedvända världen, de är ju helt fantastiska!

Jag försökte faktiskt fota lite ute på väg hem från tunnelbanan i söndags, med skidvantarna på, men jag frös ändå. Och jag brukar hålla mig en bit från kanten, vågade t.ex inte ens gå fram och kika ner på spåret härom veckan när jag tappat en vante och misstänkte att de hamnat på spåret. Men med kameran i handen... så glömde jag visst allt runtomkring... Ska inte upprepas, jag lovar!

Barbro S sa...

Vacker frostbild, ett fint minne också. Tur vi har vädrets växlingar, märker att det ger upphov till många foton hos mig. Närstående och vänner vill oftast inte blir publicerade på bloggen har jag märkt och jag är dessutom sämre på att fota människor.

Halloj världen! /Inger sa...

Jättefin bild! Jag håller med.Hellre snö än barmark gråväder och dimma som vi brukar ha i Blekinge om vintrarna. Som vi har det i år är bättre! Just nu sitter mina pojkar vid datorn med bildarkivet. Så om det blir någon återblick får den vänta.

Helena sa...

Nu finns min bild uppe! :)

Ladyinblue sa...

En fin bild med frosten i den gamla blomställningen.
Hade dåligt med bilder från februari förra året, men har lagt in nu och de får duga.

Ullis sa...

Vackert. :) Jag har nu lagt upp min bild med tillhörande reflektion.