22 september 2011

En andra härlig dag i Kalabrien

Här kommer några fler bilder från dag 2 på semestern på Nettuno Garden Resort. Vi har haft en underbart skön dag med sol och bad och glada barn. Det senare gäller fram till ikväll då Ellie nästan föll ihop av trötthet. Hon vägrade äta middag och somnade nästan sittande i stolen, innan vi åtminstone fick i henne en flaska välling. Sen somnade hon i sin vagn helt utslagen och när vi kom tillbaka till rummet var hon kokhet. Vi har inte tagit nån feber än på henne, men vi misstänker att hon åter igen har blivit sjuk på semestern. När vi var på Madeira i december hade hon ju hög feber halva resan, och på Sicilien blev hon sjuk sista dagen. Vi håller verkligen tummarna för att hon ska vakna pigg och frisk i morgon!

IMG_4724_1 Här är vi på väg till stranden för att äta lunch. Det är kanske 300 meter genom den här barrskogen innan man kommer fram till havet.

Beige sand, turkost hav, blå himmel. Och en grönrandig Ellie.

Det var röd flagg även idag, men inte lika stora vågor som igår.

Och idag var vi ju där tidigare än igår och nu var det betydligt mer folk.

Efter en sen middagslur på rummet tog vi en sväng till poolen igen och det var så härligt att bada medan solen var på väg ned och Ellie var åter igen i sjunde himlen när hon busade med pappa i vattnet.

Utsikt mot restaurangerna med häftiga moln i bakgrunden.

Och så avslutningsvis en bild på mig och lilleman, som också fick prova på att bada lite ikväll när solen inte var lika stark. Fast det blev bara plask med fötterna, men det var kul tyckte han :)

Och nu ska jag hoppa i säng och försöka få lite sömn, för mycket av den varan blev det inte inatt tack vare stökig bebis. Hoppas på en lugnare natt inatt.