12 september 2011

Italienlängtan och en femmånaders Villekille

Nu börjar det dra ihop sig igen för en resa! Och med tanke på det väldigt höstiga regnrusket utanför mitt fönster just nu är det extra härligt att veta att vi snart ska åka söderut.

I nästa vecka tar jag med mig familjen till Kalabrien i Syditalien, och därifrån ska jag agera resereporter igen åt Solresor. Känns toppen! Men samtidigt lite pirrigt, för nu har vi ju även en liten Ville med oss och det ska bli intressant att se hur det funkar att resa med en pigg femmånaders kille och en viljestark tvååring.

Bilden här ovan är från förra resan i december 2010, när vi reste till underbart vackra Madeira och då jag också resbloggade åt Solresor. Då hade jag fortfarande Ville i magen och hur vi hade det på den resan kan ni se om ni klickar på denna länk där alla Madeirainlägg samlas.

Och den här bilden den tog jag på vår lilla Ville på femmånadersdagen i lördags. Fast liten och liten... för en vecka sen vägde han 9,6 kg och var 71,5 cm lång! En riktigt klumpeduns med andra ord =) Syrran Ellie vägde 3 kg mindre och var 6 cm kortare vid fem månader, så det är viss skillnad... Hon var ett år gammal innan hon kom upp i Villes viktklass.

Follow Bildbloggerian

Inga kommentarer: