16 mars 2012

Fototriss: I fokus

Nästan hela veckan har gått, men här kommer några bilder från helgens äventyr i en Fototriss, temat är I FOKUS och i mina bilder är Melodifestivalen i fokus. Jag hade ju tävling i Fototriss för ett par veckor sen och tävlade ut ett Melodifestivalpaket sponsrat av Svenska Spel och fick själv nöjet att vara med på deras event innan finalen i Globen i lördags. Det var middag och underhållning först och sen fick vi på plats se Loreen vinna Melodifestivalen, och rätt låt vann tyckte vi och resten av Globen. Det var makalöst vilket jubel det var så fort Loreen visade sig!

Jag hade inte systemkameran med mig, utan det blev iPhonen som fick stå för fotograferandet i vanlig ordning. Men den här första bilden har jag lånat från mamma som jag bjöd med mig den här kvällen. Klicka er in till henne så får ni se fler bilder från vår kväll.

 Här är jag tillsammans med vinnaren i Fototriss tävling, Veronica. Det var jättekul att träffa henne! Jag känner ju så många av trissdeltagarna till namnet, många har deltagit i flera år i Fototriss, men jag har inte träffat någon av dem i verkliga livet förut så det var riktigt roligt!

 Finalen i Globen var ett roligt spektakel - det är ju en stor produktion och det var kul att få vara på plats och uppleva allt.

 Titta gärna in till Veronica för att se betydligt bättre bilder från Globen än mina.

 Och för er som undrar om vår resa till Oman, så ordnade Solresor så att vi kunde skjuta upp resan en vecka vilket vi är jätteglada för. Vi skulle ha åkt häromdagen om inte Villes vattkoppor ställt till det, men åker nästa vecka istället. Ville smittar inte längre nu och vi har fått ett läkarintyg på det och nu är vi laddade för en resa till en annan värld! Jag längtar! Och eftersom jag kommer vara resereporter under resan åt Solresor kan ni följa med oss via bloggen :)

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Det låter ju som om ni hade en trevlig kväll.
Själv har jag ännu inte hört en, säger, en låt som tävlade i hela uttagningen i år.
Jag saknar intresse helt enkelt. Däremot var jag i Globen för några år sedan och såg Roger Waters spela Pink Floyds Dark side of the Moon. Det var grejor det! :-)

Mamma G sa...

Kul att se några av dina bilder från kvällen också. Det var en riktig höjdarkväll för mej.Jag är jätteglad att jag fick följa med. Tack Tack..än en gång!