30 mars 2012

Morgonsol och kvällssol på stranden

Efter ett par dagar med utflykter i bil, har vi haft en väldigt lugn och skön dag idag med mycket sol och bad. Ja, kanske lite väl mycket sol för min egen del eftersom jag är röd som en kräfta på överkroppen och som pricken över i har jag en del vita fläckar också i det brända eftersom jag slarvade när jag smörjde in mig med solcreme och bara duttade ut lite här och där. Snyggt som attan! Eller inte.

Dagen började redan kl 06.10 eftersom lille herrn tycker att det är dags att stiga upp då. Idag var det min tur att gå upp med honom, så vid kvart i sju var vi ute på en promenad på stranden i morgonsolen. Det är otroligt mysigt att gå barfota i sanden och se hur dagen börjar, det är några andra ute och går då men på det stora hela är det väldigt lugnt och skönt. Bilden här ovanför tog en kvinna som vi mötte, hon stannade och pratade lite med Ville och erbjöd sig att ta en bild av oss.

 Kom och lyft ur mig då! Ville tyckte inte det var kul när jag gick iväg en bit för att fotografera.

Fint ljus från morgonsolen i hotellträdgården.

 När solen gick ner igen ikväll var jag åter på stranden med kameran i högsta hugg.

Och nu är klockan alldeles för mycket igen, så med de här bilderna säger jag tack och godnatt från mig i Oman.

Bilderna tagna vid Crowne Plaza Resort i Salalah, Oman
 
Follow Bildbloggerian

5 kommentarer:

Misswhatsit sa...

Vilken underbar tillvaro ni verkar ha. Bilderna är fantastiska och det är spännande att få information på det här sättet om ett spännande resmål.
Ha det fortsatt skönt!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Tack! Roligt att du uppskattar mitt resbloggande!

Veronica sa...

Oj vad mysigt ni verkar ha det!! Och som vanligt underbara bilder!! Njut njut njut!! Kram =)

madelein - mamma till sex sa...

Det ser verkligen underbart ut!!

Vicky M sa...

underbara bilder!

/Confessions of a Shopaholic

http://vicktoriamurawska.blogspot.com