18 november 2007

Att svälja rakblad


Att svälja nu känns som att svälja rakblad ner genom en hals som svällt igen så att den har en diameter som det smalaste sugrör. Kroppen värker och öron och hals känns som ett enda sammanhängande sår. Sakerna på bilden lindrar, men inte tillräckligt. M är på släktmiddag och jag ligger nedbäddad hemma och försöker förtvivlat undvika att producera saliv, för att slippa svälja. Det funkar inte så bra...

Är det någon som har ett tips på en dunderkur eller lindring för såriga halsar?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag har ingen mer kur än de du redan provar men du är inte ensam! Har varit helt sänkt den sista veckan med halsont, feber och ont i kroppen. Hoppas på bättring snart för nu börjar det bli träligt att vara inomhus ;-)

Krya på dig!

-Anne- sa...

Ojojoj, det där lät mindre trevligt. Det hjälps väl inte annat än att vänta ut eländet, tyvärr. Krya på dig snart!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Frida: Usch, det låter inte bra att du varit dålig hela veckan. Jag håller tummarna för oss båda att vi blir bättre snart!

>>Anne: Tack! Nä, det är inte ett dugg trevligt, och jag väntar och väntar på att det ska vända snart.

Anonym sa...

Mina tips har du redan provat.Gurgling o Ipreen.
Hoppas det blir bättre nu när du fått medikamenter.Krya på dej! Kram!Kram!

Anonym sa...

Om det är tillräckligt illa gå till Vårdcentralen så att de kan ta prover och se om det är bakterier som rusar runt. Sedan hjälper antibiotikan. Jag hade samma skräp för några veckor sedan, men med antibiotikan försvann det sakta men säkert.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Jo, jag har gurglat och iprenat och snart ska jag penicillina också :)

>>Akson: Jag var faktiskt till doktorn idag och fick penicillin, så jag hoppas det börjar döda bakterierna snabbt som attan :)

Anonym sa...

Prova whiskey - det brukar hjälpa mig... Krya på dig från Johanna (din kollega)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Johanna: Vad kul med en hälsning från dig! Ska genast prova på ditt tips, om inte annat så kanske whiskeyn gör denna dag lite roligare en stund... :)

Anonym sa...

Tack så hemskt mycket för hjälpen med hemsidan! Jättejöjd!

Anonym sa...

Jag har inga bra tips, men jag hoppas du har fått så bra tips av andra att du nu är frisk :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Vad bra att du blev nöjd!

>>Maria: Tyvärr så är jag inte alls frisk än, det vill inte alls ge med sig den här gången :(