27 november 2007

Grattis på namnsdagen!

Tillägg 30 nov: Nu har Astrid fått en egen blogg! -->> klicka här <<--

Idag firar vi - Astrid har nämligen namnsdag! Och eftersom jag glömde bort hennes 7-årsdag förra månaden, så har jag pussat extra mycket på henne idag. Till födelsedagsmiddag serverades en delikat kattsoppa - dvs torrfoder blötlagt i vatten. Något hon tycker är nästan lika gott som räkor.

Dagen till ära kommer här en stilstudie av en lekande Astrid också.

Kamerasladden är enormt rolig att leka med och här sitter hon beredd att anfalla.

Och i en blixtsnabb manöver är bytet infångat!
(och när jag tittar på den här bilden ser jag att fröken Astrid behöver manikyr...)

Åh nej! Den livsfarliga sladden gömmer sig under mattan. Till anfall!

Nu är det bara döda som gäller! Håll hårt i mattan med framtassarna och sparka galet mycket med bakbenen så är snart sladden oskadliggjord.

Leken är över, men ögonen vakar över sladden ifall den börjar röra sig igen.

Om ni tittar noga på ögonbrynshåret ovanför vänstra ögat på bilden, kanske ni ser att de vita stråna är krulliga. Alldeles innan döda-kamersladd-leken började testade nämligen Astrid att lukta på ett brinnande ljus. Det luktade inte så gott..

Copyright © Helena

14 kommentarer:

Anonym sa...

MEN förlåt Asta! Jag har missat din namnsdag! Grattis från din mom. Puss på nosen!

Anonym sa...

Glömde förmana dej! Du måste passa henne för ljusen!!!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Astrid hälsar och tackar :) Och jag ska passa mer på henne i fortsättningen när jag har levande ljus - men det konstiga är att hon under sju år aldrig tidigare har intresserat sig det minsta för ljusen. Hoppas hon lärde sig att man inte bör lukta på ljus nu...

Anonym sa...

Å vad roligt att fira namnsdag. Har inte tänkt på det förut men jag har nog ingen namnsdag tyvärr. Är vi av samma ras måntro? Devon rex?

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Astrid svarar Naken: Att fira namnsdag är mattes påfund, men jag spelar med för man får ju en massa gos och gott käk :). Du och jag är nästan samma sort - jag är en cornish rex.

Anonym sa...

Vad vild hon ser ut på bild nr 3..., häftiga bilder! Då får jag önska grattis i förskott till årsdagen på söndag! Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Kunde nästan tro det. Du ser lite krulligare ut än mig ;)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Sofie: Hon inte bara ser vild ut, hon är ganska vild. I varje fall när hon är på lekhumör :)
Och tack i förskott! =)

>>Naken: Jo tack, nog finns lockarna där alltid :)

-Anne- sa...

Jag och Picasso grattar så här i efterskott.

Astrid är lika fin som vanlig - och de där klorna ser dödliga ut. =)

Det där med att lukta på ljus känner jag igen - Picasso fick nån gång för sig att han skulle göra det - det var ganska intressant form på hans ögonbryn och morrhår efter det. Men jag tror han lärde sig en läxa.

Anonym sa...

Åh, vad söt hon är! Grattis i efterskott!

Anonym sa...

Gud vad du är rolig, honey! / Maza

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Anne: Jag hoppas att Astrid också lärde sig en läxa av ljuset, och jag kommer att vaka mer noggrant över henne när jag har ljus tända i fortsättningen.

>>Anna-Stina: Tack så mycket!

>>Maza: Med knäppa Astrid som modell är det lätt att få roliga bilder :)

Anonym sa...

Ååh så fin katt! :-)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Zagabå: Ja visst är hon fin! :)