25 november 2007

Frostig promenad i nya hemtrakterna

Efter många långa dagar inomhus i sjuksängen var det härligt att få komma ut på en kall och frisk promenad igår. Fast det gått en månad sen jag flyttade hit, var det här min första fotoexpedition i mina nya hoods och det visade sig att det fanns riktigt fina områden runt knuten. Det ska bli kul att kunna fotografera årstidsväxlingarna här!

~Bilderna förstoras om du klickar på dem ~
Copyright © Helena F
Den vintriga eftermiddagssolen lade ett vackert rödbronsigt sken över allting.

Frostbitna äpplen blev en vacker färgklick i komposthögen.

En brygga låg vackert vid vattnet och träden på var sida om stigen bildar en maffig entré.

En frostig bänk på bryggan.

Ett tunt istäcke ligger på sjön.

Gillar hur trädreflexen i vattnet gör att det bildas ett ex.

Torkade strån från i somras i motljus.

Det här blir mina första bilder i kategori Vinter för den här säsongen, och jag var lite tveksam om jag skulle lägga dem i höst- eller vinterkategorin. Men även om det mer ser ut som höst ute, så är det ju snart första advent och då är det väl ändå vinter?!

Vilken bild gillar du bäst?

8 kommentarer:

Linas inredning sa...

Vilka vackra bilder!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Tack Lina!

Anonym sa...

Vad fint du har det där du bor!

Och jag måste nog välja trean som min favoritbild. :)

Ha en trevlig vecka!

Anonym sa...

Hej kul att ni är på bena igen!
Jättefina bilder! Jag röstar på trean och sexan.
Ser ju fint ut i dina nya domäner.
Ha det gött!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Haydee: Ja, jag hade ju inte hunnit spana in den här västra sidan av stan så mycket än, men det jag såg i lördags är jag nöjd med :)

>>Mamma: Jag tycker också att det är enormt skönt att vara på benen igen, men det har varit en enormt segdragen historia som inte är helt över än tyvärr.
Jag är också förtjust i bild 3, träden ser så maffiga ut där. Och så anas ju M också i bakgrunden och då blir ju bilden ännu finare :)

-Anne- sa...

Underbara foton! Svårt att välja nån favorit, men tvåan och femman fick min blick att stanna till lite längre.

Anonym sa...

Ja det var svårt... först lade jag märke till bilden med bänken, men de två under är också jättefina! Ser ut som du hade en trevlig promenad...

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Anne: Tack, vad glad jag blir! =) Det är roligt att se om folk fastnar för samma bild eller om det blir olika favoriter, men det verkar bli ganska uppdelat tror jag.

>>Sofie: Promenaden var jättebra, det blev lite kallt bara på slutet eftersom jag stod still och fotograferade hela tiden :).
Bänkbilden gillade min M också och den hade jag inte ens tänkt på själv när jag skulle välja ut bilder till inlägget. Men sen när jag tittade mer på den fastnade jag också för den och så fick den komma med.