21 november 2007

Min EFIT-dag 20 november 2007

Igår var det dags för EFIT-projektet igen - Ett Foto I Timmen. Jag ligger ju fortfarande hemma och är sjuk och gårdagens bilder visar inte direkt på några rafflande händelser, eftersom större delen av dagen tillbringades i ryggläge, under täcket. Så varsågod, här kommer min trista och händelselösa dag.

~ Klicka på bilderna för att se dem i större format ~
Vid 10-tiden.
Vaknar och dagen inleds spännande nog med penicillin!


Vid 11-tiden.
Ligger i sängen och fotograferar Astrid som myser i fulla drag inbäddad i täcket.


Vid 12-tiden.
Aptiten är inte på topp, men jag äter lite frukost vid köksbordet.

Vid 13-tiden.
Tar en sväng i lägenheten och hittar Astrid vid sitt vattenhål.

Vid 14-tiden.
Dagens stora händelse - brevbäraren smygfotograferad genom sovrumsfönstret! Kände mig som den värsta paparazzi...

Vid 15-tiden.
Ligger i sängen med laptopen i knät och laddar upp några
bilder från dagen och fyller på med fler piller i kroppen.

Vid 16-tiden.
Mörkret har kommit och jag mysar till det lite i sovrummet
och tänder ljusslingan på balkongen och några levande ljus.

Vid 17-tiden.
Äntligen lite sällskap och M kommer hem med en leverans av halstabletter.

Vid 18-tiden.
Står och stirrar in i kylskåpet för att se om det finns något jag är sugen på att äta. (Resultatet blev tråkiga varma mackor som inte ens var värda att visa upp på bild, därav ingen klockan 19-bild.)

Vid 20-tiden.
Går upp på övervåningen och tar en bild av utsikten från vardagsrummet.

Vid 21-tiden
Glass är bra för onda halsar, har jag hört...

Vid 22-tiden.
Ännu en sjukdag är till ända och det är dags att släcka ljuset och få somna. Trodde jag...

Strax därefter börjar M må ruskigt illa - välkommen magsjuka!
Jag kan garantera att ni INTE vill se några bilder från resten av natten...

Copyright © Helena F

Andra medlemmars EFIT-dagar kommer ni till här.
Mina tidigare EFIT-dagar kommer ni till här.

10 kommentarer:

Anonym sa...

En del trevliga bilder men inte alla.Pillerbilderna visar ju på att du inte är så värst pigg än. Kul att se in i nya hemmet.Och Asta som njuter!
Stackars M! Lider med er!Ännu mera sjukdomar. Hoppas verkligen att du klarar dej från det!Ät vitpeppar!Kramar utan risk för smitta!

-Anne- sa...

Vad fint ni ser ut att ha det hemma. Jag missade EFIT den här gången, måste skriva upp en minneslapp för nästa gång.
Låter illa med alla sjukdomar -hoppas ni kryar på er snart. (Magsjuka är det värsta jag vet, urk.)

Anonym sa...

Härligt med EFIT, fina foton och vilken speciell, härlig katt du har:)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Du får väl boka in en resa söderut så att du får komma och inspektera lägenheten live. Gällande magsjukan tror jag inte jag kan göra så mycket, får jag det så får jag det... Men jag hoppas verkligen jag slipper!

>>Anne: Kul att du tycker det ser fint ut hos oss! Vi har ju bara bott här i tre veckor än, men hunnit få till det rätt så bra redan.
Magsjuka är det värsta jag vet också, och jag vet inte om jag pallar med det efter nästan en veckas sängliggande i flunsan först...

>>Mia: EFIT är kul, men roligare när man faktiskt lämnar lägenheten något under dagen och inte som idag. Och Astrid är verkligen en mycket speciell och härlig katt! :)

Anonym sa...

Ja, dom förutbestämda efit-datumen kan man ju inte ändra på och då får dagen bli som den blir. Du har i alla fall lyckats få till väldigt fina bilder, särskilt dom på katten gillar jag! Nu har jag äntligen hunnit lägga ut resten av mina efit-bilde också.

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Hej!

Hittade just din sida. Vilka fina bilder du tar!

När jag rullade ner kunde jag inte låta bli att se att glassen var Rättvisemärkt, vad härligt det gillar jag. Upptäckte i somras att den finns men den säljs tyvärr inte här där jag bor. Vi försökte få dem att börja sälja den här men vi lyckades inte. Trist, men skam den som ger sig. Hoppas den är god.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Sirpa: Vad roligt att du gillar mina efit-bilder, trots den händelselösa dagen :) Astrid är alltid tacksam att fotografera, och hon bjuder på många chanser till roliga bilder.

>>Tova: Välkommen hit! Hoppas du hälsar på igen.
Ben & Jerry-glass är alltid god, men just den här smaken är dock inte den smarrigaste. Vill helst ha en massa nötter och sånt i också.

-Anne- sa...

Angående Ben & Jerry's så är cookie dough min favorit - tycker ju om att äta deg när jag bakar. =)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Anne: Har provat den med, men bäst hittills är New York fudge :)