01 november 2007

Temavecka Närbild

2007-11-03 Tillägg: Bild inlagd nedan under Fredag - närbild människor.

Uppdaterad, skrev jag som rubrik i förra inlägget. Men uppdaterad är det minsta den här bloggen blivit efter det. En flytt kom emellan och så en bredbandsuppkoppling i nya lägenheten som inte existerade på flera dagar som satte stopp för minsta lilla uppdatering här.

Men nu är jag online igen och jag börjar med att lägga in bilder till Tankebubblors temavecka, som pågår den här veckan. Tema närbild är ordet som gäller för alla dagar, men sen har varje dag ett undertema:

Måndag - närbild natur

Natur och natur... ingen bild från naturen utomhus, men väl från inomhus.


Tisdag - närbild av Tisdagstemat: Trasig


En trasig gatlampa hittad i Gamla Stan för några veckor sen.
Det här blir då också mitt bidrag till veckans Tisdagstema.



Onsdag - närbild mat


Min favoritgrönsak - sparris!


Torsdag - närbild pryl


En pryl att hälla kaffe i...


Fredag - närbild människor

Närbild av M. Fotograferade med blixt och lång slutartid, och M reste sig och gick ut ur bilden innan slutaren stängdes, därav rörelsen och den halvt genomskinliga känslan i bilden. Men jag gillar den!

Copyright foto © Helena F

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka vackra bilder!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Nilla: Tack, tack! Och tack till dig för en rolig temavecka! :)

Sara sa...

Åh vilka jättefina bilder!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Sara: Vad roligt att du tycker det, tack! =)

Anonym sa...

Jag tyckte bilden på M var jättehäftig! Och så måste jag säga att även om sparrisen inte är min favoritgrönsak, så är den i alla fall den snyggaste! Undrade lite vart du tagit vägen, men nu har jag fått svar :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Sofie: Kul att du gillar M-bilden! Jag tycker bäst om den själv också av de här tema-bilderna, och inte bara för att det är just han på bilden :)

Anonym sa...

Jag tycker om alla bilderna.Men M-bilden var riktigt bra!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Ja, den blev lite cool med rörelsen i bilden :)