27 juli 2008

Fototriss: Vatten

I veckans Fototriss fick det ju bli Vatten som tema och här är mina egna vattenbidrag.



Bilderna är tagna häromdagen när vi var ute på sjön och Mattias åkte vattenskidor och jag fick använda nya kamerans serietagningsfunktion, med 6,5 bilder per sekund.
Alla bilderna är klickbara.





Jag hann få med en störtdykning också... =)

Det var svårt att välja vilka tre bilder som skulle vara med och vi hade en intern omröstning här i stugan och en fjärde bild som nästan kom med i trissen (och som skidåkaren själv gillar bäst eftersom han anser att det inte ser ut som han kan åka vattenskidor på de andra bilderna... ;)) kan du se om du klickar på den lilla bilden här nedanför:


Vilken bild gillar DU bäst?

Glöm inte bort att spana in de andra Fototrissarnas vattenbilder och dem hittar du till här.

Andra bloggar om: , , ,

42 kommentarer:

Bildtagen/Ivana sa...

Wow, vilken fart. Häftiga bilder.

Monkan sa...

Ha ha, vad tror du, den sista så klart :-) Den var både rolig och snygg, speglingen i vattnet var fin. Aj, hoppas det inte gjorde ont.

Fast frågan är om ändå inte bild två är vinnare, vattenstänket är så snyggt, och speglingen. Mycket koncentrerad min också :-)

Anonym sa...

Det såg härligt ut! Klart att "dyket" var roligast! /Anette

Anonym sa...

I och för sej förstår jag om Mattias föredrar fjärde bilden... ;-D

Men de andra tre är ju SÅ-Å-Å BRA!!! Vilken fart och vilken fläkt, och vilka underbara färger + vattenstänk och aktion och... Ja, de har ALLT!!! :-)

(PS! Min tredje bild föreställer (kanske inte helt oväntat... ;-D) vattenspeglingen av en and... Titta igen så ser du nog!? Det orange i mitten i nederkanten är fötterna, som syns nere i det grunda vattnet! 180 graders rotation kan underlätta seendet!)

annette sa...

Hallå!

Dyket var ju "roligast", men jag tycker bild nr. t¨å var häftigast.

Ha det gott!

//annette

Husbilen Credo sa...

Bilden i mitten där man riktigt ser vattenkaskaden snyggt - lyckliga Du med en så bra kamera.

Ska lägga in min triss nu oxå.
Ha en fin dag.

Sarah sa...

Hej Helena! Jag gillar andra bilden bäst ;O)
(själv har jag inte vart lika uppfinningsrik denna gång...)

Anonym sa...

Mittenbilden är ju kanon med vattenkaskaden.
Fast stupikull-bilden är kul!! =D

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Tack för era kommentarer! Tvåan är också min egen favorit, och den jag tycker är snyggast bildmässigt, ettan tycker jag har ett häftigt vattensprut, men visst är den sista roligast =)

Della sa...

Härliga fartfyllda bilder. Det är kul att kunna framhäva olika saker just med en fototriss.

Anonym sa...

Naturligtvis den sista bilden där han står på huvudet, roligt att fånga det på bild. Kan ju alltid vara användbart vid rätt tillfälle, visst!
Men annars tycker jag nog att tvåan är snyggast!

Anonym sa...

Den fjärde bilden var bäst! :-)

Ellas Inspiration sa...

Vilka härliga fartfyllda vattenbilder!

Otroligt läckert fångat!

Kram Karin

Anonym sa...

Sugen man blir på lite vattenskidor.. Tredjebilden helt klart, hoppas det inte gjorde för ont bara :-)

Anonym sa...

vilken fart över bilderna, fantastisk fina!
Kramis L

Anonym sa...

Vilka härliga vattenbilder!

Anonym sa...

Suveräna bilder!

Anonym sa...

Urläckra bilder! Min favvis är den tredje!

Nollan sa...

Läcker bildserie full av action! Både första och andra bilden är mycket effektfulla och med bra komposition. Mycket väl fångat!
Ha det bra!

Lena sa...

Alla tre är superfina. Nr är snyggast och nr 3 roligast. JätteKRAMEN!

Lovisa Språkpolisa sa...

Tack för en kul fotoutmaning! Jag gillar den första bilden bäst, med det mäktiga vattensprutet. Men vattenskidåkarens favoritbild kunde allt ha fått vara jmed i mitten=)

Anonym sa...

Underbart bildspel med kameran.. gillar verkligen dina fototriss:-)
Tjingeling o visst verkar det ljuvligt att åka så där nu i värmen:-)

JO sa...

lilla bilden är ju givetvis den bästa. Bra bild på på bra åkning//JO

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Tack igen alla snälla kommenterare! Kul att se vilken bild ni gillar bäst :)

Och JO, det var ju ingen överraskning att du gillar fjärde bilden, ni grabbar röstade ju hårt för att den bilden skulle vara med =)

Anonym sa...

Jag gillade bäst bild 2 - vattnet är ju jätteläckert! :D Jag har lagt in Gammalt och Byggnader nu, har inte hunnit förrän nu på grund av semestertripp till Norrland. :) Ha det gott! Kram

Paula sa...

Jätte härliga bilder alla tre. sista kortet blev favoriten.

Anonym sa...

Vilken tur för oss andra att just du har fått en ny fin kamera - du kan ju för 217 även använda den!
helt underbara bilder och be mig inte att välja! Alla är finast på sitt sätt.

mvh, Anja

Anonym sa...

Å, vilka härliga vattenbilder! Gillar mittenbilden bäst. Hans ansikte uttrycker känsla och vattnet har en så fin båge. Snyggt! ;o)

Anonym sa...

Eftersom jag är partisk så tycker jag att alla bilderna är BÄST!Fast dykarbilden var häftig.

Susanne sa...

Andra bilden tilltalar mig mest rent estetiskt just p.g.a. vattenkaskaden som med perfekt skärpa står ut i bilden och speglingen av vattenskidan som bildar ett läckert liggande v, v som i vatten!

Men, som flera skriver, den tredje bilden är ju hur rolig som helst! :)

Petra sa...

Riktigt härliga vattenbilder tycker jag också! Snyggt med vattenkaskaden på bild två. Det påminner mig om en ljus öl med skum av någon anledning. ;-)

Anonym sa...

Jättefina bilder! Jag gillar nog tvåan bäst. Så svårt att välja dock för de är verkligen kanon allihopa!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>> Av era kommentarer att döma verkar det som bild två vinner snygghetspokalen och trean vinner rolighetspokalen =) Kul att ni kommenterar!

Anonym sa...

Snygga bilder. Jag tror jag gillar den första bäst, fast det är bra roligt med bilder när det blir plurr i vattnet ;)

Åker han på en skida? :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Annie: Japp, han åker på en skida! =)

-Anne- sa...

Jättesnygga o skarpa bilder. Du är nöjd med nya kameran, förmodar jag?

Jag ska försöka hinna med att fototrissa nån dag denna vecka jag också.

Rajson sa...

tvåan är absolut min favo.
Man blir nyfiken på vad som komma skall.Står han,faller han eller vad??
Förstår att du är nöjd med kameran.Fina färger och skärpa.
Är sugen på uppgradering.Väntar på uppföljaren till Canon 5A.
Ha det gott.

Anonym sa...

Både de första och andra bilden är kanonsnygga vattenskidbilder. Det syns på båda hur jobbigt det är.
Detta från en som suttit många gånger i aktern på båten med kameran och tagit bilder på de som åkt skidor.

Jag kanske skulle ta och leta fram några analoga bilder på detta temat.

Ninni sa...

Härliga bilder alla tre men favorit är nummer två.Gillar den fina vattenkaskaden. Tufft av honom att tillåta publicering av bild nummer tre...

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Anne: Ja, jag är nöjd med kameran! Och den här gången har jag bemödat mig med att sätta mig in i dess funktioner också.

>>Rajson: Det är kul med ny kamera, så jag förstår att du går och väntar =)

>>Akson: Roligt att du gillar bilderna! Vore kul att se dina vattenskidbilder också.

>>Ninni: Jag gillar också tvåan bäst! Ja, visst var det tufft... =)

Cel'Dara sa...

Tvåan tyckte jag mest om. Vattenstänket är riktigt häftigt på den! :-)

Anonym sa...

:) åh, vilka roliga, sportiga, häftiga, fina, snygga bilder..

svårt att välja favorit... men jag tycker nog att den översta är snyggast... komposition och modellmässigt :)