12 juli 2008

Många härliga kansken väntar...


~Bilderna är klickbara ~

Semester! Fyra veckor har jag nu framför mig som är nästan helt obokade - helt ljuvligt! En tripp hem till Hälsingland på måndag är det enda som är bestämt, sen är resterande del av semestern ett oskrivet blad.



Kanske blir det fjällvandring i Härjedalen, kanske fortsätter vi över gränsen och bilar i Norge. Kanske bokar vi en flygbiljett och hälsar på en kompis i Portugal, kanske åker vi till Grekland och njuter av sol och bad. Kanske blir det ingenting av det här, utan bara lata dagar i Sverige.

Tänk så underbart (och välbehövligt...) att bara få vara och ta dagen som den kommer i några veckor!

(Och i morgon får jag hem min nya kamera och nya objektiv... En Canon EOS 40D, med ett tillhörande objektiv 28-135 mm, samt ett macroobjektiv - Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM. Många bilder lär det blir under semestern... =)

Andra bloggar om: , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, nu blev jag avundsjuk! Inte på semestern även om den låter härligt avslappnat skön. Nej, jag tänker på kameran och objektivet... Vad roligt! Och vad roligt för oss läsare som kan se fram emot fina bilder!

Njuuuut!
/Malena

Anonym sa...

Önskar dej en trevlig semester full av fototillfällen och andra roliga och underbara upplevelser! :-)

-Anne- sa...

Ha en bra semester! Och grattis till nya kameran. Jag hoppas jag snart kan skrapa ihop pengar till en, jag också.

Ninni sa...

Vad skönt det låter! Att inte planera så mycket utan bara ta dan som den kommer.
På måndag morgon lyfter vi mot Sverige också:-) Det ska verkligen bli härligt! Så är vädret bra så blir det nog ganska mycket Hälsingland för mig också. Men vi har också många kansken...
Vad kul att få hem en ny kamera! Då har vi många fina bilder att se fram emot!
Ha det så skönt på semestern! Kram Ninni

Anonym sa...

Kul att skaffa ny kamera. Jag köpte mig en 40D i december och är väldans nöjd med den. Har även ett 100 mm Macro som jag är nöjd med, bara ett problem med och det är att gluggen är lite tung men tar otroligt bra bilder.
Önskar Dig en skön semester!!

Anonym sa...

Du får ha en skön semester. Hoppas på fler härliga bilder från din ledighet :o)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Malena: Jag lovar att njuta i fulla drag - och fotografera massor! =)

>>Annakk: Tack ska du ha!

>>Anne: Tack! Jag lovar att det är värt vartenda öre att investera i en systemkamera om man är intresserad av foto.

>>Ninni: Vad kul! Då kanske vi kommer att befinna oss bara några få mil ifrån varandra till veckan =) Lite skillnad mot nu när du är på andra sidan klotet... Hoppas ni får det kanonbra i Sverige!

>>Akson: Aha, det låter ju bra att du har precis det jag köpt och har goda erfarenheter! Jag väntar ivrigt på att få hem grejerna om några timmar och få börja fota!

>>Maria: Tack så mycket! Det kommer garanterat att komma många nya bilder på bloggen under semestern!

EmmaP sa...

Vad härligt det låter med massa kansken och inga måsten :)

Anonym sa...

Fin sida och många fina bilder. Kommer garanterat att besöka denna flera gånger.
Trevlig semester.

Sarah sa...

Låter som härliga kansken! Hoppas du får en riktigt härlig semester nu kram Sarah

Anonym sa...

Åhh, den där "växten" ser precis ut som den jag tagit in från ett dike här i området, och satt i en vas på bordet. :D Jättefin ju, vet du vad den heter?

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Kattis: Jag vet faktiskt inte vad växten heter, men jag tycker också den är jättefin! =)